موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران اهواز پس از یک سال داوری کمیته جهانی موزه‌ها و نهادهای علمی و استعدادهای درخشان ICOM-UMAC، به‌عنوان یکی از موزه‌های برتر آسیا و مراکز خاص علوم پیشرفته دانشگاهی، به ثبت جهانی رسید.
کد خبر: ۷۹۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 23 October 2019

به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، بیژن برازنده، رئیس موزه علم و طبیعت این دانشگاه در این‌باره اظهار کرد: پس از حدود یک سال داوری‌های سخت‌گیرانه کمیته جهانی موزه‌ها و نهادهای علمی و استعدادهای درخشان ICOM-UMAC مستقر در کشور فرانسه، موزه علم و طبیعت دانشگاه به‌عنوان یکی از موزه‌های برتر آسیا و مراکز خاص علوم پیشرفته دانشگاهی در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۴ مهرماه امسال) معرفی و به ثبت جهانی رسید.

وی افزود: این مهم به دلیل فعالیت‌های گسترده علمی، پژوهشی، آموزشی، ابداعات، اختراعات، تحقیقات فراوان، رعایت استانداردهای کنترل کیفی دستگاه‌ها و آزمایش‌های مربوطه، پویایی مستمر و داشتن کلیه خصوصیات ممتاز و شرایط خاص مجموعه‌های علمی در موزه دانشگاه، حاصل‌ شده است.

برازنده اضافه کرد: همچنین موزه دانشگاه از میان ۷۱۲ موزه فعال کشور و با داوری حدود ۶۹ داور بین‌المللی داخلی و خارجی در سال ۹۷ به‌عنوان موزه نخست ایران انتخاب شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار