مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: اولین ترانس ۴۰۰ کیلوولت خریداری شده که در نوع خود بزرگترین ترانس قدرت در سطح کشور است وارد خوزستان شده و در پست پیروزان اهواز در حال نصب و آماده سازی برای ورود به شبکه است.
کد خبر: ۷۹۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ 23 October 2019

محمود دشت بزرگ اظهار کرد: شش ترانس قدرت ساخت کشور از شرکت ایران ترانسفو زنجان خریداری شده که یکی از این ترانس‌ها وارد خوزستان شده و دو ترانس دیگر در مسیر ورود به خوزستان هستند.

وی با بیان اینکه ترانس‌های خریداری شده به تواتر وارد خوزستان شده و در شبکه نصب و برقدار می‌شوند، تصریح کرد: این ترانس‌ها که از نوع ۳۱۵ مگاولت آمپر با ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت هستند به دلیل بزرگی و حجم سنگینی که دارند به وسلیه بوژی باید به استان حمل شوند که هر کدام از زمان بارگیری تا رسیدن به خوزستان بیش از سه ماه زمان می‌برد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نصب بزرگترین ترانس‌های ۴۰۰ کیلوولت در شبکه برق خوزستان را باعث توسعه و تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت دانست و افزود: با نصب این ترانس‌ها رینگ ۴۰۰ کیلوولت شبکه برق خوزستان از انعطاف پذیری و قابلیت مانور بالایی برخوردار خواهد شد و پایداری شبکه برق افزایش پیدا می‌کند.

به گفته دشت بزرگ این ترانس‌ها کمک می‌کنند تا در مواقع لازم که تولید و انتقال برق در شبکه داخلی استان دچار مشکل شده از شبکه سراسری برق مورد نیاز تامین شود و به راحتی انتقال بار صورت بگیرد.

وی افزود: پست‌های ۴۰۰ کیلو ولت باعث هم پوشانی و پوشش پست‌های ۲۳۰ و ۱۳۲ کیلو ولت می‌شوند و خاموشی‌ها را به حداقل می‌رسانند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ارزش سرمایه‌گذاری خرید این 6 دستگاه ترانس را هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار