مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه کمینه دما در تهران امروز و فردا 12 درجه است، از بارش باران در بسیاری از شهرهای کشور طی روزهای آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 22 October 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روزپلاس؛ صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در پنج روز آینده به تناوب در استان‌های واقع در سواحل خزر بارش باران خواهیم داشت، همچنین در شمال‌غرب و غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و برخی مناطق مرکز و جنوب‌غرب کشور در همین مدت بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود‌.

 

وی با بیان اینکه‌ در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال‌غرب کشور در پنج روز آینده بارش برف خواهیم داشت، ادامه داد: فردا شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، کردستان، مرکزی، لرستان، همدان، اصفهان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، مازندران، اردبیل و جنوب استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهد بود.

 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر امروز و اوایل امشب در جنوب‌شرق فارس، جنوب کرمان، بخش‌هایی از هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق داریم و این شرایط فردا در جنوب کرمان، جنوب فارس و بخش‌هایی از هرمزگان حاکم است.

 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در سه روز ‌آینده در نوار شرقی کشور خصوصاً زابل وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز ابری در برخی ساعات همراه با بارش باران و احتمال رعدوبرق است که این شرایط فردا نیز حاکم است، همچنین طی دو روز آینده آسمان تهران نیمه‌ابری است و گاهی وزش باد در برخی ساعات بارش باران پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه دما فردا در تهران 19 و کمینه دما 12 درجه خواهد بود.

 

ضیائیان افزود: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

 

* آسمان ابری در پایانه‌های مرزی

 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین در تشریح وضعیت جوی پایانه‌های مرز‌ی ایران و عرق و شهرهای کربلا و نجف، اظهار داشت: در مرز خسروی فردا آسمان نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز پنج‌شنبه نیز حاکم است.

 

وی افزود: در مهران نیز فردا آسمان نیمه‌ابری و ابری در برخی ساعات رگبار پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز پنج‌شنبه نیز در مرز مهران حاکم است.

 

ضیائیان اضافه کرد: در شلمچه فردا آسمان نیمه‌ابری با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز پنج‌شنبه نیز در شلمچه حاکم است.

 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان شهر نجف فردا نیمه‌ابری با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و همین شرایط جوی نیز در آسمان کربلا حاکم است که طی دو روز آینده ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار