به گزارش تابناک سمنان : وحید مرندی مقدم که به مناسبت هفته استاندارد به سمنان دعوت شده بود ظهر روز سه شنبه ضمن اشاره به گردش دو هزار و 500 میلیارد دلاری صنعت حلال در دنیا ،افزود در صورت کسب سهم پنج درصدی از این گردش مالی،کشور از درآمد های نفتی بی نیاز خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ 22 October 2019

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گردش مالی صنعت حلال در دنیا را افزون بر دو هزار و 500 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: 700 تا 800 میلیارد دلار از این گردش مالی مربوط به تولیدات غذایی و یک‌هزار و 700 تا یک‌هزار و 800 میلیارد دلار آن مربوط به پوشاک، خدمات، گردشگری، دارو و...است.

وی از این حوزه به عنوان یک حوزه مهم فرا روی اقتصاد و تولید کشورمان یاد کرد و افزود: جمهوری اسلامی اگر در یک بازه پنج ساله بتواند تنها پنج درصد از این گردش مالی را جذب کند می‌تواند تحول جدی در اقتصاد خود ایجاد کند و این در حالی است که ظرفیت و پتانسیل اقتصادی کشورمان در این حوزه بسیار بیشتر از این رقم است.

مرندی مقدم با بیان اینکه سهم پنج درصدی از این گردش مالی معادل 125 میلیارد دلار است افزود: ارزآوری ناشی از این پنج درصد به تنهایی دو تا سه برابر درآمدهای ارزی ما از نفت است لذا به نظر می‌رسد که تولید و تجارت حلال می‌تواند اقتصاد ما را از نفت و اقتصاد تک‌محصولی نجات دهد.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد با تدوین استانداردی بین‌المللی برای تولیدات حلال بستر را برای این مهم فراهم کرده اظهار کرد: اگر در استان‌های مختلف و از جمله در استان سمنان نیز ظرفیت‌ها و تولیداتی در حوزه صنعت حلال وجود دارد، سازمان استاندارد آمادگی دارد که به این حوزه کمک کند.

شایان ذکر است560واحدتولیدی در استان سمنان ،دارای 950 پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار