دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: استان خوزستان در زمینه اجرای طرح های پیشگیری از اعتیاد موفق به کسب رتبه سوم در کشور شد.
کد خبر: ۷۹۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ 22 October 2019

حسین لامی زاده در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان بیان کرد: یکی از اقداماتی که همزمان با آغاز بازگشایی امسال مدارس در این استان اجرا شد، پاکسازی هسته مرکزی هشت شهر اهواز، اندیمشک، دزفول، کارون، مسجدسلیمان، ماهشهر، آبادان و خرمشهر در ارتباط با مواد مخدر بود.

وی ادامه داد: اقدامات ویژه و برنامه ریزی برای جمع آوری معتادان و فروشندگان مواد مخدر در این شهرها توسط نیروی انتظامی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پارسال ۸.۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در اطراف مدارس خوزستان کشف و ضبط شد گفت: پاکسازی فضای اطرف مراکز آموزشی یک اولویت کاری برای دستگاه های مرتبط از جمله نیروی انتظامی و آموزش و پرورش است.

وی به طرح ملی یاریگران زندگی که از سوی نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شده اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه ای بین ستاد مباره با مواد مخدر کشور و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده و استان خوزستان در اجرای این طرح نسبت به دیگر استان های کشور پیشتاز است.

وی ادامه داد: در این طرح نهادهای فرهنگی و اجتماعی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با یکدیگر همکاری دارند.

لامی زاده گفت: در اجرای این طرح توجه به آموزش های دینی و استفاده از ظرفیت مساجد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند رفتارهای غلط خانواده ها را برطرف کند

رییس اداره پیشگیری آموزش و پرورش استان خوزستان نیز در این نشست در خصوص طرح یاریگران زندگی، گفت: محوریت اجرای این طرح در مناطق کم برخوردار است که برای عملیاتی کردن آن نقشه راه ویژه ای تدوین شده است.

اباذر فاضلپور با تاکید بر اینکه بخشی از تمرکز این طرح مربوط به اصلاح رفتار برخی خانواده هایی است که در معرض آسیب قرار دارند، بیان کرد: با این وجود نمی توان گفت که آموزش و پرورش به تنهایی می تواند مشکلات و رفتارهای غلط خانواده را برطرف کند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه های اجرایی می تواند تا حدودی در اصلاح این رفتار غلط موثر باشد.

وی افزود: درست است که در مدارس به ارایه آموزش ها و فرهنگسازی لازم می پردازیم اما ممکن است دانش آموز در داخل خانواده به واسطه وجود رفتارهای غلط، در معرض آسیب قرار بگیرد.

فاضل پور به تجربیات سال های گذشته آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برخی از دانش آموزان به دلیل نداشتن مهارت تصمیم گیری، در شرایط بحرانی قرار گرفته اند.

به گفته وی ارایه این مهارت ها، بخش قابل توجهی از برنامه ریزی آموزش و پرورش در زمینه طرح ملی یاریگران زندگی است.

وی ادامه داد: در گام نخست ۲۰ درصد از مدارس هر پایه تحصیلی شامل اجرای این طرح خواهند شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار