فرماندار شهرستان ایذه گفت: پیرو اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر ورود و فعالیت سامانه بارشی جدید، از مردم درخواست می‌کنیم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و ارتفاعات شهرستان خودداری کنند.
کد خبر: ۷۹۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 23 October 2019

مصطفی سمالی اظهار داشت: بر اساس اعلام هواشناسی، با ورود و فعالیت سامانه بارشی جدید، احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد از این رو از مردم و عشایر انتظار می‌رود از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، دره‌ها و مسیرهای سیلابی خودداری کنند.

وی افزود: هماهنگی های لازم با جمعیت هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان برای مدیریت حوادث احتمالی انجام شده است. 

فرماندار از پدید آمدن جوی ناپایدار از امروز در ایذه خبر داد و تصریح کرد: با شرایط پیش آمده و پیش‌بینی هواشناسی احتمال رگبار باران و رعد و برق در ایذه وجود دارد.

سمالی از حضور بخشداران در محل کار خود سخن گفت و بیان کرد: دهیاران نیز برای جلوگیری از حوادث احتمالی بصورت آماده باش در آمده‌اند تا هرگونه مشکل احتمالی را به سرعت گزارش دهند.

وی در پایان از کوهنوردان، عشایر و گردشگران درخواست کرد که از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و هشدارهای داده شده را جدی بگیرند.

ایذه در قسمت کوهستانی استان خوزستان واقع شده است، فروردین سال جاری، بارش سیل آسای باران در ایذه موجب طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن آب کانال‌های سیل بر سطح شهر و آسیب به چندین منازل مسکونی در شهر و روستاهای اطراف شد.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان، تا پایان هفته جاری در مناطق شمال، شمال شرق، شرق و ارتفاعات استان به تناوب رگبار، رعد و برق و در سایر نقاط استان بارش‌های پراکنده مورد انتظار است و بارش ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهدبود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار