استاندار خوزستان با اشاره به اینکه میزان کشفیات موادمخدر به همان اندازه که افزایش یافته به همان اندازه هم نگرانی‌ها را بالا برده، گفت که آب‌های استحفاظی این استان به محلی برای ترانزیت موادمخدر توسط قاچاقچیان تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۹۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ 22 October 2019

غلامرضا شریعتی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، به تلاش سوداگران مرگ برای جابه جایی مواد مخدر از مسیرهای استان اشاره کرد و گفت:دریا، از گستره زیادی برخوردار است اما با این وجود باید برخوردها با جدیت و هوشیاری همراه باشد تا اقداماتی که از سوی دریابانی، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و سپاه پاسداران انجام می گیرد موثر و کوبنده باشد.

وی ادامه داد: در این شرایط لازم است که تلاش بیشتری در مقابله با قاچاقچیان و خورده فروشان مواد مخدر صورت بگیرد.

پاکسازی فضای پیرامون مدارس و دانشگاه ها از وجود فروشندگان مواد مخدر

وی در ادامه بر پاکسازی فضای پیرامون مدارس و دانشگاه های خوزستان از وجود فروشندگان مواد مخدر تاکید کرد و گفت: این اقدام باید با برنامه ریزی بین نیروی انتظامی و مسئولان مدارس انجام شود.

شریعتی با اشاره به اینکه برخی مدارس در معرض آسیب مواد مخدر هستند، گفت:باید با برنامه ریزی پیشگیرانه دانش آموزان را از چنین آسیب هایی دور کنیم.

استاندار خوزستان همچنین وچود مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ را یکی از مهم ترین اقدامات تاثیرگذار در جمع آوری معتادان متجاهر دانست و بر راه اندازی هرچه زودتر آن در خوزستان تاکید کرد.

وی افزود: مسئولیت راه اندازی این مرکز بر عهده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان است و از همه دستگاه های مربوطه خواسته می شود تا در راه اندازی آن همکاری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه تزریق نشاط و امید به جامعه را برای دوری از گرایش به آسیب های اجتماعی موثر خواند و بر اجرای جشن های شهرستانی مانند پارسال در خوزستان تاکید کرد.

بر اساس اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان سالانه ۷۰۰ معتاد متجاهر در سطح این استان جمع آوری می شوند که با وجود صرف هزینه بسیاری برای درمان و ترک این معتادان، در نهایت بخش عمده ای از آنها مجدد به خیابان‌ها باز می‌گردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار