مدیر روابط عمومی‌ دانشگاه علوم‌ پزشکی‌ جندی‌ شاپور اهواز اظهار داشت: 286 نفر پس از اولین باران پاییزی اهواز دچار عارضه نفس تنگی شدند و به مراکز درمانی مراجعه کردند.
کد خبر: ۷۹۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 21 October 2019

مدیر روابط عمومی‌ دانشگاه علوم‌ پزشکی‌ جندی‌ شاپور اهواز اظهار داشت: 286 نفر پس از اولین باران پاییزی اهواز در روز گذشته دچار عارضه نفس تنگی شدند و به مراکز درمانی مراجعه کردند.

فرهاد حمزه لویی ادامه داد:از این تعداد ۲۱۵ نفر به صورت سرپایی درمان و ۷۱ مورد بستری شدند.

به گزارش فارس،نخستین باران های پاییزی از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۴ بیش از ۶۰ هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

سرانجام در سال 95 دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد که عامل حملات تنفسی در خوزستان پس از باران‌های پاییزه را کشف کرده و گرده افشانی کنوکارپوس عامل آلودگی باران‌های اهواز است.

در سال 95 و 96 ادعا شد که با هرس کنوکارپوس میزان حملات تنفسی در اهواز پس از بارش‌های پاییزه کاهش پیدا کرد اما افزایش آمار حملات تنفسی در سال 97 سبب شد که برخی از کارشناسان در صحت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تردید کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
سلام جا دارد یادی کنم از استادم جناب دکتر محمد علی عصاره زادگان که به عنوان تئوریسین آلاینده های بیولوژیک برای نخستین بار نقش هاگ قارچ ها و گرده گیاهان را برای بروز تنگی نفس بعد از باران در اهواز در افراد آلرژیک در روزنامه شرق در تاریخ آذرماه 1392 مطرح نمود و 3 سال بعد وزیر بهداشت سرانجام بدون اینکه نامی از این محقق ارزشمند ببرد نظریه ایشان را تایید نمود مصاحبه و نظریه ایشان در سایت شبکه جامع آلرژی در آدرس ذیل قابل دسترسی می باشد http://allergycomnet.ir/3808
جالب است که ایشان بعد از تحقیقات، چندین بار در جلسات اعلام نموده است که گرده کنوکارپوس آلرژی زا است اما آن را نمی توان به عنوان عامل تنگی نفس بعد از بارندگی در اهواز دانست!
متاسفانه... در دانشگاه این نخبه خوزستانی ناچار به مهاجرت از خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز به دانشگاه علوم پزشکی ایران شد!
مدیر پایگاه .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار