قائم مقام نمایندگی ولی فقیه دربنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دولت با وجود تحریم‌ها و شرایط خاص اقتصادی کشور، همه توان خود را برای بازسازی مناطق سیلزده به کار گرفت و مردم نیز باید قبول کنند امکانات دولت بیش از این نیست.
کد خبر: ۷۸۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ 20 October 2019

حجت الاسلام محمدعلی رضایی در بازدید از روند بازسازی مناطق سیل‌زده اهواز و باوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا و در پاسخ به انتقاد برخی ساکنان مناطق سیل‌زده از ناکافی بودن تسهیلات دولتی و بانکی برای بازسازی منازل آسیب دیده از سیلاب ویرانگر فروردین ماه ۱۳۹۸ افزود: دولت با همراهی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستادهای معین پنج استان دیگر هر آنچه در توان داشته پای کار آورده و کوتاهی در این زمینه نداشته است.

وی اظهار داشت: اعتبارات  و درآمدهای دولت ناشی از تحریم های غیرقانونی و ظالمانه رژیم ایالات متحده امریکا محدود است ولی با این وجود دولت چیزی کم نگذاشته است و باید قبول کرد در شرایط خاص اقتصادی، توان دولت بیش از این نیست.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، دولت ۴۰۰میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه، ۱۰۰ میلیون ریال کمک بدون عوض، ۵۰ میلیون ریال کمک معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال دیگر از محل‌های دیگر به هر واحد احداثی سیل‌زده کشور اختصاص داده و آن را پرداخت کرده است.

قائم مقام نمایندگی ولی فقیه دربنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه به اتمام ۱۷هزار واحد تعمیری سیل‌زده خوزستان و شروع ساخت سه هزار واحد مسکونی احداثی در مناطق سیل‌زده خوزستان اشاره کرد و افزود: با بهبود شرایط جوی و گذر از روزهای گرم، تحرک خوبی در روند ساخت واحدهای احداثی شکل گرفته است و خوشبختانه بنیاد مسکن و ستادهای معین با وجود مشکلات همراه ساکنان سیل زده هستند.

حجت الاسلام رضایی ابراز امیدواری کرد پنج هزار واحد احداثی آسیب دیده از سیلاب خوزستان طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال به سرانجام نهایی برسد و وضعیت مناطق سیل‌زده به حالت عادی و پایدار برسد.

وی گرمای طاقت‌فرسا و بروز مشکل برای بتن ریزی در هوای گرم را علت اصلی تاخیر در شروع گام اساسی واحدهای احداثی بیان کرد و افزود: در مناطق شمالی کشور که شرایط آب و هوایی بهتر بوده سرعت بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده بیشتر بوده است.

در این بازدید مسعود انصاریان مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان و نصرالله دهقانی رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده خوزستان گزارشی از وضعیت بازسازی مناطق سیل زده خوزستان و مشکلات و چالش‌های بازسازی این مناطق ارائه کردند.

سیلاب بهار امسال در خوزستان بیش از ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌ها، بخش مردمی و کشاورزی استان خسارت زد و زندگی ۴۰۰ هزار نفر از مردم را در ۲۳ شهرستان خوزستان تحت تاثیر قرار داد.

در جریان این سیلاب مهیب و بی سابقه در یکصد سال اخیر، بیش از ۲۰۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به خصوص مناطق غربی خوزستان دچار آبگرفتگی شد و بیش از ۷۵۰ هزار تن دسترنج کشاورزان از بین رفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار