رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:
به گزارش تابناک سمنان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از اجرای ۵۸ هزار و ۹۹۸ مترمکعب عملیات آبخیزداری در این شهرستان خبر داد و گفت: این عملیات بااعتبار ۵۸ میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال در حال اجرا است.
کد خبر: ۷۸۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 20 October 2019

۵۸ میلیارد ریال عملیات آبخیزداری برای شاهرود در حال اجرا است

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۵۸ هزار و ۹۹۸ مترمکعب عملیات آبخیزداری برای شهرستان شاهرود در حال اجرا است، ابراز داشت: برای انجام این عملیات اعتباری معادل ۵۸ میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال در نظر گرفته‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه عملیات آبخیزداری شامل جنگل‌کاری عقد قرارداد و تحویل زمین، پروژه‌های کپه کاری و بذرپاشی عقد قرارداد و تحویل زمین و کمربند حفاظتی در حال نصب بنچ مارک است، افزود: این طرح‌ها در حوزه‌های سورخان، ابر، ابرسج، میغان و تاش پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۵۰ درصدی دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه عملیات بیولوژیکی به مساحت ۵۷۵ هکتار بااعتبار ۴۶۸ میلیون ریال در حال اجرا است، ابراز داشت: این عملیات بیولوژیک که با شرکت‌های بند ب ماده ۲۹ تشکل‌های حوزه آبخیز بسته‌شده است شامل بذرکاری در حوزه‌های سورخان، ابر، ابرسج، میغان و تاش می‌شود که از ۱۰۰ تا ۱۷۵ هکتار بذرکاری را در بردارد.

کشاورزیان از اجرای کمربند حفاظتی به طول شش کیلومتر بااعتبار ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد و تصریح کرد: در این راستا ۳۵ هکتار جنگل‌کاری نیز بااعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای جلوگیری از بیابانی شدن و گسترش و احیای جنگل صورت گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه طرح‌های توانمندسازی جوامع بومی برای کمک به منابع طبیعی نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است، افزود: طرح‌های آبخیزداری ضمن تغذیه آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی به احیای پوشش گیاهی و جلوگیری از سیلاب نیز کمک می‌کند لذا این طرح‌ها با جدیت در منابع طبیعی شاهرود اجرایی و در دستور کار قرار دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار