رئیس اورژانس کشور در مرز مهران :
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در اربعین امسال تفاهم‌نامه همکاری بهداشتی درمانی با مقامات عراقی منعقد شد، گفت: بر این اساس پزشکان و نیروهای درمانی ایرانی در تمامی موکب‌ها، درمانگاه‌های ثابت و سیار و همچنین چهار ایستگاه درمانی مستقر در استان‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا مستقر شدند.
کد خبر: ۷۸۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ 20 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر پیرحسین کولیوند اظهار داشت: این تفاهم‌نامه دارای بندهای خوبی بود که بر اساس آن امکان ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به کشور عراق و مسیر تردد زائران اربعین در این کشور برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فراهم شد.

وی یادآور شد: همچنین کارگروه مشترک مدیریت بیماری‌های واگیردار با طرف عراقی تشکیل شده و تمامی زائرانی که به درمانگاه‌های عراق مراجعه کردند مورد رصد و پایش و کنترل بهداشتی قرار گرفتند که در نتیجه آن حتی یک مورد بیماری واگیردار در بین زائران مشاهده نشد.

وی تاکید کرد: با هماهنگی طرف عراقی ۴۵۰ زائر مصدوم بدحال با پنج پرواز امداد هوایی از این کشور به بیمارستان‌های داخل کشور منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به اینکه امسال تعداد زائران اربعین نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی را نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داد.

دکتر کولیوند یادآور شد: عمده خدمات و تجهیزات پزشکی و تیم‌های درمانی به صلاح دید وزارت بهداشت و با توجه به حجم بالای تردد زائران در استان ایلام و مرز مهران مستقر شد تا به مراجعه‌کنندگان خدمات درمانی و بهداشتی ارائه دهند.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت علاوه بر مرزهای چهارگانه مهران، خسروی، شلمچه و چذابه در مرزهای شرقی و شمالی و تمامی مسیرهای تردد زائران ایرانی و خارجی نیز تیم‌ها و امکانات پزشکی را مستقر کرد.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند./م

برچسب ها: پزشک ، درمان ، عراق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار