معاون اجرایی پلیس راهور ناجا:
معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به موج پایانی بازگشت زائران به کشور ترافیک در تمامی مسیرهای ارتباطی خروجی از مرزهای چهارگانه پرحجم اما روان است.
کد خبر: ۷۸۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳ 20 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار محمدحسین حمیدی افزود: اربعین امسال بسیار متفاوت تر نسبت به سال های گذشته بود در این ایام بیش از سه میلیون نفر بدون کوچکترین مشکلی از مرزهای چهارگانه تردد کردند.

وی اظهار داشت: این سهولت و افزایش در تردد زائران به دلایل بسیاری چون مناسب سازی زیرساخت های منتهی به مرزها، هماهنگی های تمام سازمان ها در ستاد اربعین و از همه مهمتر مدیریت صحیح مردم بود.

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا یادآور شد: در زمان پیک و اوج ترددهایی که بر اساس پیش بینی ها مشکل آفرین بود توانستیم با بهترین شکل ممکن ان را مدیریت کنیم.

سردار حمیدی اضافه کرد: اگر بخواهیم به ان هدف غایی و مناسبی هر ساله در ایام اربعین دست‌ پیدا کنیم باید زیرساخت های لازم در حوزه راه برای جلوگیری از سوار و پیاده شدن مردم در مرزها و راه های ارتباطی دو کشور تکمیل شود.

وی با اشاره به وضعیت ترافیکی جاده های خروجی از مرزهای چهارگانه نیز گفت: تاکنون هیچ گره ترافیکی در مسیرها نداشته و اعمال محدودیت های ترافیکی نیز اجرا شده و همچنان این روند تا عادی شدن کامل ترددها ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر زائران از مرز مهران به کشور باز می گردند ترافیک در مسیر خروجی منتهی از مهران به ایلام بیشتر از سایر مسیرهاست و به همین دلیل این مسیر تا اطلاع ثانوی یک طرفه خواهد بود.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون در کنار خروج زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار