سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به تداوم موج بازگشت زائران از سفر کربلا گفت: بطور متوسط روزانه ۱۰هزار زائر اربعین حسینی به بیمارستان صحرایی شلمچه مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ 20 October 2019

امین منصور اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۶۰ هزار زائر اربعین حسینی به بیمارستان صحرایی و درمانگاه‌های مرزی شلمچه مراجعه کردند.

وی از افزایش مراجعه زائران بازگشته از زیارت کربلا به بیمارستان صحرایی و درمانگاه های مرز شلمچه خبر داد و گفت: برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی بیمارستان های صحرایی و درمانگاهها به صورت شبانه‌روزی با کادر پرستاری هفت نفره و یک پزشک طب اورژانس و دو پزشک دیگر به بیماران زائر اربعین رسیدگی می‌کنند.

منصور با بیان اینکه به طور متوسط روزانه ۸۵ بیمار به بیمارستان ها اعزام می‌شوند، گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۱۸۰مصدوم زائر اغلب ناشی از تصادفات جاده ای داخلی و خارجی به بیمارستان ها اعزام شدند.

وی با اشاره به امکانات فراهم شده در مرز شلمچه گفت: دانشکده علوم پزشکی آبادان تمام توان خود را برای خدمات رسانی به زائران به کار گرفته و خدمات درمانی، مامایی و تجهیزات پزشکی و دارویی به طور رایگان به زائران ارائه می شود.

منصوربااشاره به توزیع ۱۲ هزار ماسک در مرز شلمچه گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۱۵ میلیارد ریال برای تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز خدمات درمانی به زائران صرف شده است.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی زائران اربعین حسینی بعد از مرز مهران است که در اربعین امسال بعد از مهران شاهد بیشترین تردد زائران بوده است.

مرز شلمچه همچنین تنها گذرگاه اختصاصی زائران خارجی به عنبات عالیات است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار