معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: روند بازگشت زائران به کشور در روز اربعین حسینی از مرز شلمچه شتاب گرفته است.
کد خبر: ۷۸۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 20 October 2019

کورش مودت مجموع زائران ایرانی بازگشته از مرز شلمچه را ۶۸ هزار و ۶۱۰ نفر بیان کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۸۱ هزار و ۴۴۵ نفر از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد یکهزار و ۳۲۹ تبعه خارجی بوده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۸۶۶ زائر ایرانی و هشت هزار و ۶۴۰ زائر خارجی از مرز شلمچه برای زیارت کربلا عزیمت کردند.

مودت شمار زائران بازگشتی از مرز شلمچه را یک میلیون و هشت هزار و ۶۴۰ نفر بیان کرد و گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۴۴۵ نفر از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۱۳۹ هزار و ۹۸۹ نفر اتباع خارجی بوده اند.

وی با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه مهیا است گفت: در حال حاضر سه بیمارستان صحرایی با ۴۵ دستگاه آمبولانس با کادر درمانی برای خدمت رسانی به زائران بازگشته از زیارت اربعین آماده هستند.

مودت گفت: به منظور آسان شدن بازگشت زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری برای انتقال زائران به نقاط مختلف کشور در این مرز مستقر هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این برای جابجایی رایگان زائرانی که به مقصد مرکز استان و شهر اهواز عزیمت می کنند ، نیز چند دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

بیش از ۴۰۰ موکب مردمی از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مرزی شلمچه مستقر شده و به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر از روزهای آغازین ماه صفر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار