رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه از تجمع و پیاده روی امروز جاماندگان اربعین حسینی در ارومیه خبرداد.
کد خبر: ۷۸۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 19 October 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام احمد علی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به استقبال کم نظیر مردم از اربعین امسال و اینکه عده کثیری با وجود تلاش‌های صورت گرفته نتوانستند خود را به کربلا برسانند چون شرایط سفر زیارت عتبات عالیات برای همه فراهم نمی شود، اظهار کرد: برای این دسته از محبان اهل بیت(ع) برنامه راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در ارومیه و سایر نقاط استان برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به آمارها، از جمعیت بیش از یک میلیون نفری نهایتاً 50 هزار نفر می توانستند زائر باشند، اما جمعیت چند صد هزار نفری، از این سفر محروم ماندند که البته آنان را زائران بعید می توان نامید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان اینکه در روز اربعین مانند سال گذشته پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی به تاسی از زیارت پیاده روی کربلا برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته صدها نفر از جامندگان اربعین حسینی از مسیر پیاده روی مشخص شده به سمت مزار شهدا حرکت کردند که این نشان از عظمت پیاده روی جاماندگان حسینی داشت.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما با توجه به اشتیاق مردمی امسال حضور بیش از چند هزار نفر در راهپیمایی جاماندگان حسینی است، تصریح کرد: امسال تدابیر ویژه ای اندیشیده شده و تیم فرهنگی ستاد جاماندگان اربعین حسینی به خصوص فعالیت فرهنگی را متمرکز بر مسیرهای پیاده روی ساخته است.

علی‌پور اظهار کرد: شعار اصلی«الحسین یجمعنا» که به صورت جهانی مطرح شده نیز محور این برنامه فرهنگی و دینی خواهد بود بنابراین امید است که مردم با این تعابیر و نیت در مسیر و راه امام حسین (ع) قدم بگذارند.

وی با اشاره به مسیرهای پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی افزود: جاماندگان اربعین حسینی امروز ساعت 11 صبح از میدان ولایت فقیه پیاده روی خود را آغاز و از مسیر‌های خیابان شهید منتظری، میدان دفاع مقدس حرکت و در  بقعه محمد ابن خلیلان  تجمع خواهند کرد.

وی با ابراز این‌که در مسیرهای پیاده‌روی اربعین حسینی در ارومیه موکب‌هایی توسط گروه‌های مردمی برپا می‌شوند و به ارائه خدمات به راهپیمایان خواهند پرداخت، گفت: همچنین در بحث پذیرایی از راهپیمایان در این مراسم نیز از ظرفیت‌های خیرین و هیات مذهبی استفاده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار