کد خبر: ۷۸۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ 19 October 2019

احمدی منش اظهار داشت: 20 درصد از پرونده های طلاق ارجاع شده در طرح مصلحین خانواده به سازش منجر شده است.
به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: در نتیجه امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، طرح مصلحین خانواده در شهرستان های رودان ، میناب ، حاجی آباد ، بندرخمیر ، بندرلنگه و بندرعباس در حال اجرا است.

سازش 20 درصد از پرونده های طلاق ارجاع شده در طرح مصلحین /برنامه‌ریزی برای ایجاد 10 کیلومتر موانع فیزیکی به منظور جلوگیری از رشد مناطق حاشیه نشین بندرعباس

وی یادآور شد: این طرح به منظور شناسایی زوجین متقاضی طلاق پیش از ثبت دادخواست و معرفی آنها به هسته های مصلحین به منظور مشاوره و ایجاد صلح و سازش عملیاتی شده و جمعیت قابل توجهی را در بر می گیرد.

احمدی منش خاطرنشان کرد: اجرای طرح مصلحین خانواده در استان هرمزگان نتایج مطلوبی در پی داشته و سبب گردیده 20درصد از پرونده های طلاق به صلح و سازش منجر شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان هرمزگان همچنین بیان داشت : گام چهارم برنامه اجرائی این معاونت برای پیشگیری از رشد مناطق حاشیه ای در شهر بندرعباس عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: این طرح شامل برگزاری نشست های تخصصی و توجیهی برای مشاورین املاک با هدف پیشگیری از جرائم این حوزه از جمله تصرف و تفکیک و فروش غیرقانونی اراضی ملی و دولتی است.

احمدی منش در ادامه افزود : هدف نهایی از اجرای این برنامه ، ایجاد ده کیلومتر موانع فیزیکی اعم از کمربند سبز، دیوارکشی، فنس کشی و یا بلوک گذاری اراضی در معرض تخریب و جلوگیری از گسترش مناطق جدید در بافت های ناکارآمد است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد : لازم است سازمان ها و ادارات به وظایف خود در رابطه با پیشگیری از رشد و گسترش حاشیه نشینی و بافت های ناکارآمد با احساس مسئولیت و آگاهی بیشتری عمل نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان هرمزگان در پایان گفت: بسیاری از جرائم در این قبیل مناطق رخ می دهد و لازم است مدیران ادارات در خصوص اخذ اسناد مالکیت اراضی و املاک و ثبت آن به صورت کاداستر اقدام کنند تا از تصرف و تعدی به اراضی دولتی و سایر ارگان ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار