به منظور افتتاح در ۲۲ بهمن ماه امسال؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: حل مشکلات سه پروژه بزرگ پالایشگاه گاز بید بلند، پتروشیمی مسجدسلیمان و فولاد روهینا با اعتباری بیش از پنج میلیارد دلار با هدف تحقق بهره برداری این سه طرح در ۲۲ بهمن ماه امسال در دست پیگیری است .
کد خبر: ۷۸۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 21 October 2019

سید نورالله حسن زاده در نشست کمیته راهبری و راه اندازی طرح های بزرگ استان برای بررسی مشکلات و موانع شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان در سرسرای معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: مشکلات این سه پروژه توسط دستگاه های مربوطه در استان و در سطح ملی تا بهمن ماه امسال باید برطرف شود تا امکان راه اندازی این پروژه های مهم و استراتژیک در استان را داشته باشیم. 

وی با اشاره به مشکلات شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان گفت: یکی از مشکلات این شرکت با شرکت گاز است، یک خط جدید انتقال گاز برای این شرکت باید ایجاد و یا خط موجود ترمیم و اصلاح شود.

حسن زاده ادامه داد: انتظار می رفت با توجه به اینکه این شرکت در شهرک صنعتی واقع است وزارت نفت و شرکت گاز در انتقال گاز به این شرکت همکاری بیشتری را داشته باشند و تا ورودی شهرک گاز را انتقال دهند،  اینکه گفته می شود گاز تا شهرک منتقل شده اما فشار ندارد قابل قبول نیست و باید این مشکل برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: در نظر گرفته شده که با همکاری استاندارخوزستان ، وزارت نفت و شرکت گاز این مشکل تا ۲۲ بهمن ماه امسال برطرف شود.

حسن زاده افزود: بخش خصوصی در حال سرمایه گذاری  در مناطق محروم است و شرکت  و کارخانه تاسیس می کند تا در ایجاد اشتغال و توسعه سر مایه گذاری در این مناطق گامی برداشته شود ، اگر قرار باشد دولت از بخش خصوصی برای ساخت کارخانه و شرکت در مناطق محروم حمایت نکند، بخش خصوصی دیگر رغبتی به فعالیت در مناطق محروم نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: سازمان برق نیز باید  به حل مشکلات در این شرکت ورود کند ، متاسفانه حضور مسئولان این سازمان در جلسات کمرنگ است و باید برای حل مشکلات واحد های تولیدی حضور موثری در نشست ها داشته باشند.

حسن زاده با اشاره به اینکه تا زمان حل مشکلات این سه پروژه مهم باید جلسات در این خصوص به صورت مرتب برگزار شود افزود: از دیگر مشکلات این شرکت توقف ماشین آلات آن در بندر است که گمرک قول داده این تجهیزات را ترخیص کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار