مسکن مهر گتوند به دلیل آنچه بی توجهی بیان شده به فراموشی سپرده شده است، و ساکنان آن پس از سرگردانی در ادارات و دستگاه های اجرایی، همچنان چشم انتظار توجه ویژه مسوولان در تامین امکانات و خدمات رفاهی هستند.
کد خبر: ۷۸۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 22 October 2019

بهره برداری از واحدهای مسکن مهر شهرگتوند در سال ۱۳۹۱ با حضور مسوولان این شهرستان انجام شد، اما خوشحالی مالکان این منازل مدت زیادی طول نکشید و سال به سال به مشکلات آنها افزوده شد.

نبود آسفالت، فضای سبز، بهداشت، امکانات رفاهی، مشکل فاضلاب، درگیری برخی اهالی و کشاورزان به دلیل دفع آب های سطحی منازل به زمین های کشاورزی، و وجود سگ ها و حیوانات موذی،  بخشی از مشکلات ساکنان این مناطق در این سال ها بوده است و به گفته مالکان و ساکنان این منازل، مسکن مهر گتوند متولی مشخصی ندارد و مردم بین ادارات و دستگاه های اجرایی سرگردان شدند. 

یکی از ساکنان مسکن مهر گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از وضعیت این منطقه بیان کرد: نبود ساماندهی شبکه دفع فاضلاب، موجب شده تا آب و فاضلاب یا وسط خیابان رها شده و یا به داخل منازل برگردد و این بروز مشکلات بهداشتی از جمله بیماری عفونی در برخی از کودکان را موجب شده است.

مریم بشیری آسفالت نبودن خیابان، جمعآوری نامناسب زباله ها و جاده ورودی را از دیگر مشکلات مسکن مهر گتوند برشمرد و خواستار برطرف کردن مشکلات این منطقه شد. 

وی ادامه داد: برخی از مالکان به خاطر مشکلات این منطقه، خانه های خود را فروختند و برخی دیگر قصد دارند اگر مشکلات برطرف نشود، خانه خود را بفروشند.

وجود حشرات و جانوران موذی در مسکن مهر گتوند

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر گتوند در گفت و گو با خبرنگا ایرنا در این باره گفت: وجود نیزارها و جانوران موذی از جمله مار، موش و حشرات، پس زدگی و بوی فاضلاب، نبودن امکانات رفاهی و تفریحی و وضعیت نامناسب بهداشتی از جمله مشکلاتی است که وعده های مسوولان برای رفع آنها، تاکنون عملی نشده است.

محمدرضا اسدزاده افزود: هیچگونه امکانات تفریحی و حتی فضای سبز در این منطقه وجود ندارد و برای تفریح فرزندان به ناچار باید چند کیلومتر طی کنیم تا از امکانات پارک ورودی گتوند و دیگر مناطق شهر استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: پیش از ساکن شدن در این منازل به وضعیت نامناسب این منطقه اعتراض کردیم، اما هیچ دستگاهی به اعتراض ما رسیدگی نکرد.

اسدزاده گفت: پس از چند مرحله شکایت از شهرداری، اداره آب و فاضلاب، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دستگاه های مربوطه، فرماندار گتوند به این مساله ورود کرد و قول برطرف کردن مشکلات این منطقه را داد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گتوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ۱۲۸ واحد مسکن مهر در گتوند وجود دارد،گفت: پیگیری و برطرف کردن مشکلات ساخت واحدها تنها برعهده بنیاد مسکن بوده،و خدمات دهی به ساکنان بر عهده دیگر ادارات و دستگاه های خدمات رسان است.

کاووس مقامی افزود: از این تعداد ۶۴ واحد مسکونی در فاز اول مسکن مهر گتوند ساکن هستند و تعدادی از ۶۴ واحد فاز دوم به دلیل تامین نشدن تسهیلات برای تکمیل و همچنین مشکلات خدماتی خالی از سکنه است.

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم تا هرچه سریعتر مشکلات برای تکمیل این واحدها برطرف شود.
 

آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی فاضلاب مسکن مهرگتوند

پس از اعتراضات ساکنان مسکن مهر،در آیینی روز شنبه با حضور فرماندار، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و جمعی از مسوولان محلی، عملیات اجرایی طرح ساماندهی فاضلاب مسکن مهرگتوند آغاز شد.

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعتبار این طرح را هفت میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این طرح قرار است در مدت ۶ ماه توسط شرکت آب و فاضلاب  خوزستان اجرا شود.

فروتن کریمی افزود: در این طرح در هر بلوک ۲ چاه عمیق برای فاضلاب حفر، و آب های سطحی نیز با اجرای جوی و جدول دفع می شود؛ ضمن اینکه شهرداری گتوند جدول های این طرح را تامین می کند.

وی ادامه داد:نبود شبکه فاضلاب در گتوند، موجب شده لوله های دفع فاضلاب مسکن مهر در این سال ها مسدود مانده ، و فاضلاب در این منطقه بالا بزند.

رییس اداره آب و فاضلاب گتوند گفت:پیش از این برای ساماندهی فاضلاب مسکن مهر گتوند چاه هایی حفر کرده بودند، که به دلیل عمق کم و رعایت نشدن اصول ساخت، ریزش کرده و برای ساکنان مشکلات زیادی ایجاد کردند.

شهردار گتوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات از قبل وجود داشته است، افزود: طبق قانون خدمات دهی به ساکنان مسکن مهر برعهده وزارت راه و شهرسازی بوده که متاسفانه برای مسکن مهر گتوند هیچ خدمات آموزشی، فرهنگی و دیگر خدمات در حد ابتدایی انجام ندادند.

صدیقه میری افزود:۱۰ درصد سهم شهرداری گتوند نیز از مسکن مهر پرداخت نشده است اما به خاطر مردم و طبق جلسات و همچنین بازدید صورت گرفته از مسکن مهر با حضور ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستانی و استانی و پیگیری فرماندار گتوند، مشکلات را با همکاری برخی از ادارات و دستگاه های خدمات رسان پیگیری و برطرف می کنیم. 

وی ادامه داد: برای پیاده رو سازی، زیرسازی و آسفالت خیابان مسکن مهر، جلسه ای با حضور فرماندار، مدیرکل سابق راه و شهرسازی، شهرداری و راه و شهرسازی گتوند برگزارشد و قرار بر این بود شهرداری گتوند و اداره راه و شهرسازی به صورت مشارکتی این اقدامات را انجام دهند که صورتجلسه امضا شد، اما تا قبل از پایان سال پس از اجرای جوی و جدول این طرح ها انجام می شود.

شهردار گتوند در خصوص امکانات رفاهی و خدماتی مسکن مهر گفت: فقط یک فضای کوچک حدود ۲ هزار متر برای احداث فضای سبز و یک فضای مذهبی در مسکن مهر اختصاص داده شده ، که به اداره راه و شهرسازی درخواست واگذاری این زمین را به شهرداری داده ایم

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار