مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: تولید مازاد مرغداری های خوزستان توسط اداره کل پشتیبانی امور دام استان خریداری می‌شود.
کد خبر: ۷۸۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 22 October 2019

 امید بن عباس در ستاد تنظیم بازار استان در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: مرغ درجه B با قیمت هر کیلوگرم ۱۲۷ هزار ریال و مرغ درجه A به قیمت هر کیلوگرم ۱۳۰ هزار ریال از مرغداریها در صورت تولید مازاد خریداری می شود.

وی گفت: خریداری مرغ مازاد تا پایان مهر ماه امسال انجام می شود و مرغداری هایی که تمایل به فروش مرغ خود دارند می توانند به ادارات پشتیبانی امور دام استان مراجعه کنند.

بن عباس در ادامه با اشاره به پیگیری جدی تخلفات بخش آرد و نان در استان افزود: برای برخورد با متخلفان در این بخش از دادستانی کمک خواهیم گرفت تا جلوی تخلفات در این حوزه گرفته شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: با همکاری وزارت صمت لیست قیمت کالاها در اپلیکیشن " آپ" قرار گرفته است تا مردم در هنگام خرید قیمت واقعی کالا را با قیمتی که خریداری می کنند مقایسه کرده و در صورت تخلف باید با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

بررسی وضعیت انبارهای غله در خوزستان

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: اداره کل استاندارد، مرکز بهداشت و معاونت غذا و داروی خوزستان مکلف هستند بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان در مدت یک ماه وضعیت انبارهای غله استان را رصد و بررسی کنند.

وی گفت: شرکت غله خوزستان نیز مکلف است مشکلات و نواقصی که از انبارهای آنها اعلام می شود را برطرف کند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

بن عباس در ادامه با اشاره به سازماندهی قیمت میوه و تره بار در بازار استان افزود: باید راهکار و برنامه موثری را برای ساماندهی و تعیین قیمت میوه و تره بار در میادین تعیین کنیم تا کمترین فشار و ضرر به مصرف کننده وارد شود.

در ادامه این نشست معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان توزیع و تحویل شکر و قند از خوزستان به متقاضیان سایر استان ها تنها در صورت تحویل نامه از سوی سازمان صمت همان استان امکان پذیر است.

عبدالرحمان ناصریان با اشاره به اینکه لازم است قیمت میوه و تره بار در میادین استان شفاف سازی شود اظهار داشت: در سال ۸۶ سامانه ای برای درج قیمت میوه و تره بار توسط سازمان های میادین میوه و تره بار  مصوب شد که متاسفانه به این مصوبه عمل نشد.

وی گفت: لازم است که معاونت بازرسی سازمان صمت استان یک گزارش در مورد قیمت گذاری میوه و تره بار در سطح استان تهیه کند تا این گزارش به ستاد تنظیم بازار کشور برای اعلام یک راهکار اساسی دراین خصوص اعلام شود.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان در ادامه با اشاره به فروش نرفتن لاستیک در برخی از عوامل فروش در استان ادامه داد: در صورتی که به مدت یک ماه حواله ای برای این میزان لاستیکی که در عوامل فروش باقی مانده است صادر نشود کارگزار می تواند این لاستیک ها را خارج از شبکه تعیین شده با همان قیمت مصوب در استان به فروش برساند.

در سطح استان ۷۹۷ واحد مرغداری صنعتی فعال با ظرفیت ۱۶ میلیون ۳۹۶ هزار قطعه ویک هزار و ۶۹۵ واحد مرغداری گوشتی سنتی فعال با ظرفیت تولید دو میلیون و ۹۲۹ قطعه وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار