اگرچه سهم فارس از بیش از سه میلیون ثبت نامی سامانه ثبت نام مسافرین سفر اربعین، بیش از سهم جمعیتی فارس از کل جمعیت کشور است ولی کم لطفی سازمان هواپیمایی کشوری خصوصا و شرکتهای هواپیمایی داخلی عموما در اختصاص کلا یک سفر هوایی بین شیراز و نجف جای گله و شکایت دارد.
کد خبر: ۷۸۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 16 October 2019

جعفر قادری:

این کم لطفی زمانی بیشتر است که در ایام اربعین سفر عادی هفته ای یک بار یک شرکت هواپیمایی فعال در این مسیر نیز لغو میشود.

این اشکال چه متوجه سازمان هواپیمایی، چه متوجه شرکتهای هواپیمایی، چه متوجه سازمان حج و زیارت، چه متوجه مسئولین استانی و چه متوجه فعالین بخش گردشگری و اقتصادی فارس باشد، قابل قبول و پذیرفتنی نیست. اگر بنا باشد فارس عنوان سومین حرم اهل بیت را افتخار خود بداند و برای اجرایی شدن ملزومات این عنوان در استان معاونت زیارتی در استان فعال باشد و اقداماتی انجام شود این عملکرد با این انتظارات سازگاری ندارد.

جا دارد مسئولین استانی و کشوری برای افزایش سهم توریست پذیری و توریست فرستی خصوصا توریست مذهبی در فارس اقدام جدی داشته باشند. اگر بنا باشد فارس به عنوان یک استان شاخص مذهبی، عملکرد ضعیف تری در شاخص های مذهبی نسبت به متوسط کشور داشته باشد در چه شاخص هایی میخواهد عملکرد بهتری نسبت به متوسط کشوری داشته باشد؟

 

اگرچه ظاهرا از نظر برخی افراد تاکید بر شاخصهای ملی بر شاخص های مذهبی اولویت دارد ولی از مجموعه هایی که برای تقویت شاخص های مذهبی شکل گرفته اند انتظار بیشتری وجود دارد.
اگر بر شکل گیری و تداوم شرکتهای هواپیمایی بومی اصرار داشتیم حداقل به همین دلایل، اصراری درست و بجا بود. اگر شرکتهای هواپیمایی بومی در فارس فعال بودند در چنین مواقعی و کلا در تقویت توریست وارده به استان و صادره از استان اهتمام بیشتری بخرج می دادند.

 

امید است طرح این ایرادها و کاستی ها مسئولین مربوطه را به تحرک واداشته و زمینه حل مشکلات را فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار