مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی: امسال قرار است در یک هزار و ۳۰۰ هکتار از منطقه چپقلی طرح جنگل‎‌کاری اجرا شود.
کد خبر: ۷۸۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 16 October 2019

جنگل کاری 1300 هکتاری در منطقه چپقلی

محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح جنگل‌کاری در استان گفت: در سنوات گذشته در منطقه چپقلی ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری انجام شده و امسال نیز قرار است در یک هزار و ۳۰۰ هکتار از این منطقه طرح جنگل‎‌کاری اجرا شود، قرار است در شهرستان‌های دلیجان و تفرش نیز طرح جنگل‌کاری اجرا شود که هم‌اکنون طرح آن‌ها در حال بررسی است.
محمدی افزود: در راستای جلوگیری از فرسایش خاک و خیزش گرد و خاک از کویر میقان، ۲۳۰ هزار چاله در این منطقه حفر شده تا پس از نخستین بارندگی نسبت به کشت قره داغ و آتریپلکس در یک هزار هکتار از اراضی کویر اقدام شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان نیز بیان کرد: بهار امسال شاید بارندگی‌های فراوان و در نهایت وقوع سیل در برخی از روستا‌ها و وقوع خرابی‌ها و خسارت بودیم.
محمدی خاطرنشان کرد: امسال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای ۲۶ طرح حوزه آبخیز استان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۲ مورد از آن‌ها تکمیل و افتتاح شده، در تلاشیم هستیم ۲۴ حوزه باقی مانده که هم‌اکنون دارای پیشرفت ۷۰ درصدی هستند در دهه فجر افتتاح شوند.
وی تصریح کرد: به کشاورزان و افراد ساکن در روستا‌ها توصیه می‌کنیم اگر مسیر بند‌های خاکی را مسدود کرده‌اند نسبت به رفع انسداد و لایروبی آن‌ها اقدام کنند، اگر خود آن‌ها نیز توانایی انجام این کار را ندارند به منابع طبیعی استان اطلاع دهند تا در اولین فرصت نسبت به بازگشایی و لایروبی بند‌های خاکی اقدام شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار