رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان از مراجعه حدود 22 هزار نفر به بیمارستان صحرایی مرز شلمچه تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۷۸۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 15 October 2019

امین منصور اظهار کرد: بیمارستان صحرایی مرز شلمچه با ظرفیت ۴۰ تخت، دو پزشک عمومی، متخصص طب اورژانس، کادر پرستاری شش نفره، اتاق تزریقات و پانسمان بانوان و مردان، اتاق احیا، اتاق ویزیت پزشک و اتاق تریاژ در این مرز مستقر شده است.

وی با اشاره به مراجعه 22 هزار نفر به این بیمارستان صحرایی افزود: 14 هزار نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان و مابقی به صورت موقت بستری شده‌اند. همچنین میانگین اعزام روزانه بیماران به مراکز درمانی آبادان و خرمشهر بالغ بر 85 نفر بوده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: یک درمانگاه صحرایی نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری دایر شده که دارای تجهیزات یک بیمارستان کامل اعم از اتاق عمل، آزمایشگاه و بخش بستری زنان و مردان با ظرفیت بیش از 50 تخت است. این چادر صحرایی به عنوان پشتیبان در شرایط بحرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منصور بیان کرد: ۴۰ دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه موتور آمبولانس از ورودی خرمشهر تا نقطه صفر مرزی مستقر هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار