رئیس عتبات عالیات خرمشهر و جانشین قرارگاه مشارکت‌های مردمی و ستاد اسکان مرزی گفت: ۳۰ حسینیه و مسجد در سطح شهرستان خرمشهر با امکان اسکان و تغذیه میزبان زائران اربعین هستند.
کد خبر: ۷۸۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 14 October 2019

عبدالامیر تابنده افزود: اردوگاه شهید باکری، اردوگاه استان سمنان در محل دیزل آباد خرمشهر ، اردوگاه فاطمه زهرا وابسته به سپاه پاسداران جنب پل نو ، خوابگاه بنیاد مستضعفان همچنین موقعیت های خرمشهر ، امیدیه و ماهشهر در ابتدای ورودی شلمچه با تمام ظرفیت به زائران کربلا خدمت رسانی می کنند.

وی به میزبانی خودجوش مردم خرمشهر از زائران کربلا اشاره کرد و گفت:تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زائران اربعین از سوی مردم و دستگاههای اجرایی محلی و استانی فراهم شده است.

به گزارش ایرنا با آغاز حرکت زائران اربعین به سمت مرز شلمچه از ابتدای ماه صفر تاکنون مردم خرمشهر با تمام داشته های خود در خدمت زائران می باشند.

مردم خرمشهر علاوه بر برپایی ده ها موکب در مرز شلمچه ، سطح شهر و مسیرهای ورودی این شهرستان ، اینک با افزایش جمعیت زائران با گشودن در منازل خود زائران را در خانه هایشان میزبان شده اند.

 یکی از شهروندان خرمشهری به خبرنگار ایرنا گفت: بسیاری از شهروندان خرمشهری این روزها با افتخار میزبان زائران کربلا هستند.

علی مومنی افزود: در شبانه روز دهها زائر در مساجد و حسینیه های خرمشهر اسکان می یابند.

احمد پورمطوری شهروند خرمشهری که در حسینیه سیدالشهدا در خیابان اردیبهشت میزبان زائران کربلا است گفت: برخی از زائران به دلیل نداشتن مکان خواب در پارک های سطح شهر می خوابند که این زائران با احترام به حسینیه ها منتقل می شوند.

حاج حمید بحرانی دیگر شهروند خرمشهری که در مسجد موسی الکاظم(ع) در منطقه مولوی به زائران کربلا خدمت رسانی می کند گفت: زائرانی که از استان های دوردست به خرمشهر می رسند نیاز به استراحت دارند که از آنها در این مسجد پذیرایی می شود.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب آن حضرت ، به اوج خواهد رسید.

طی ۱۲ روز از ماه صفر ( هفتم تا ۱۹ مهرماه ) بیش از ۶۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه راهی کربلای معلا شدند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

مرز شلمچه میزبان زائران اربعین از اقصی نقاط ایران اسلامی و بسیاری از کشورهاست. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار