در پی اجازه مقامات عراقی برای ورود ناوگان حمل و نقل ایرانی؛
مدیر کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور گفت: در پی اجازه مقامات عراقی، تاکنون ٢۱۰ دستگاه اتوبوس از ایران به مرزهای عراق اعزام شدند.
کد خبر: ۷۸۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱ 13 October 2019

محمد خطیب در خصوص مشکلات ایجاد شده برای حمل و نقل زائران ایرانی در مرزهای عراق افزود: این مشکل با هماهنگی های صوروت گرفته بین مقامات ایران و عراق حل شده و تاکنون ۲۱۰ دستگاه اتوبوس به مرزهای عراق اعزام شده اند. این تعداد ناوگان به مرزهای شیب و بصره عراق و چذابه و شلمچه ایران که ترافیک چشمگیری از حضور زائران اربعین حسینی را شاهد بودند، اعزام شد.

وی در همین خصوص به نشست مشترک دیروز مقامات ایرانی و عراقی اشاره و تصریح کرد: در نشست ‌دیروز مسئولان ایرانی و عراقی در مرز بین المللی شلمچه مقرر شد، ورود  زائران ایرانی ‌به‌ عراق به صورت مرحله‌ای انجام شود.

وی گفت: بر این اساس و به عنوان گام نخست دیروز با اعزام ۵۵ دستگاه اتوبوس به مرز بین المللی شلمچه عراق تلاش شد تا ضمن کاستن از ترافیک جمعیتی، کرایه حمل و نقل زائران از این گذرگاه مرزی تا نجف اشرف که به حدود سه برابر رسیده بود، کاهش یافته و متعادل شود.

این مقام مسئول در قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور عنوان کرد: در این نشست غانم حمید صالح نماینده تام الاختیار وزیر و رئیس پایانه های مرزی عراق ضمن اعلام رسمی موافقت کشورش برای ورود خودروهای حمل و نقل عمومی ایرانی به عراق، خواستار ارسال تعداد خودروهای عمومی بیشتر از سوی ایران به مرزهای مشترک با عراق شد.

خطیب گفت: مسئولان مرزی عراق در این نشست مشترک با مقامات مسئول ایرانی ابراز کردند که پیش‌بینی این حجم از زائران ایرانی و اتباع دیگر کشورها از مرزهای مشترک را نداشتند.

مدیر کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور گفت: همچنین در این نشست مشترک مصوب شد زائران به‌صورت مرحله‌ای وارد کشور عراق شوند تا از ازدحام بیش‌ از حد جلوگیری شده و تسهیل رفت و آمدها محسوس باشد.

خطیب اظهار کرد: در این زمینه مصوب شد به منظور کنترل و مدیریت بیش از پیش ازدحام بالای زائران در مرزها، مرزهای خوزستان و ایلام در پاره‌ای از اوقات به‌صورت مقطعی بسته ‌شود و پس از بهتر شدن شرایط دوباره باز ‌شوند.

مدیر کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور پیش بینی کرد با عملیاتی شدن مصوبه بلامانع بودن ورود خودروهای حمل و نقل عمومی ایرانی به خاک عراق، از ترافیک زائران در مرزهای ایران و عراق کاسته شده و روان تر شدن تردد زائران اربعین حسینی نِمود بیشتری یابد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار