دبیر اجرایی ستاد اربعین حسینی خرمشهر:
دبیر اجرایی ستاد اربعین حسینی خرمشهر گفت: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به منظور بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه در خرمشهر فراهم شده است.
کد خبر: ۷۸۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 14 October 2019

عزیز ساعدی اظهار کرد:  مشکل حادی که زائران حسینی در پیش رو دارند، تنها سرویس دهی ناوگان حمل و نقل از نقطه صفر مرزی عراق تا بصره و عتبات مقدس است که برای رفع این مشکل با پی گیری های استاندار خوزستان، نزدیک به ۱۰۰ دستگاه در حال ورود به رمز شلمچه است.

دبیر اجرایی ستاد اربعین حسینی خرمشهر با بیان اینکه شب گذشته نزدیک به ۴۲ دستگاه تریلی و اتوبوس وارد خط  سرویس دهی از صفر مرزی تا بصره و نجف و کربلا شد، افزود: ساعت ۵ صبح  این ۴۰ دستگاه تحویل شد که ۳۰ دستگاه اتوبوس از تهران و ۱۰ دستگاه از شهرکرد تحویل گرفته شد و  ۶۰ دستگاه  دیگر نیز در مسیر  شلمچه هستند.

 وی ادامه  داد: روند اداری ۴۰ دستگاه اتوبوس در حال انجام است تا بتوانند از مرز خارج  شده و در نقطه صفر مرزی عراق مستقر و از آنجا راهی عتبات شوند.

ساعدی  تعداد اتوبوس های مورد نیاز برای جا به جایی زائران را بیش از هزار دستگاه اتوبوس برآورد کرد و گفت: اتوبوس ها و ناوگان حمل و نقل باید در حد  یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ دستگاه برسد، با توجه به اینکه این امر در حال حاضر امکان پذیر نیست سعی می شود که قشر آسیب پذیر با مشکل مواجه نشوند.

وی گفت: همچنین اقدامات آن سوی مرز از سوی کنسولگری بصره  برای رفع  امشکلات زائران به صورت مطلوب است.

دبیر اجرایی ستاد اربعین حسینی خرمشهر به روند کاهش خروج زائران از مرز اشاره کرد و گفت: در ۴۸ ساعت گذشته از اوج حضور زئران حسینی در مرز شلمچه بوده که این روند اکنون روند نزولی دارد و انتظار می رود تا دوشنبه نوسان جمعیت  ادامه دارد و بعد از دوشنبه سیل بازگشت زائران آغاز شود.

وی از فراهم ساختن تهمیدات بازگشت زوار در شلمچه  نیز خبر داد و اظهار کرد: شرکت های تعاونی اتوبوس رانی برای بارگشت زائران مستقر شده اند و اکنون نزدیک به ۲۵ دستگاه اتوبوس آماده خدمت رسانی به زائران برگشتی در مرز شلمچه هستند.

ساعدی از پیش بینی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زوار خبر داد و افزود: از روز  دوشنبه  این ۵۰۰ دستگاه  وارد مدار خدمات رسانی شلمچه خواهند شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار