شریعتی تاکید کرد:
استاندار خوزستان بر لزوم تشکیل مجمع مشورتی بانوان در همه شهرستان‌های استان تاکید کرد.
کد خبر: ۷۸۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ 13 October 2019

غلامرضا شریعتی در جلسه پارلمان بانوان خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه نیمی از جامعه بانوان هستند، تشکیل مجمع مشورتی بانوان کار بسیار ارزشمندی است. مجمع مشورتی زنان در 24 شهرستان شکل گرفته و باید این مجمع در سه شهرستان دیگر نیز تشکیل شود تا مجمع مشورتی بانوان خوزستان قوام پیدا کند و از نقطه نظرات و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های زنان بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: با تشکیل این مجمع می‌توانیم از ظرفیت‌های زنان بهره‌مند شویم تا از همه ظرفیت‌ها برای اداره جامعه استفاده شود. بنابراین تاکید می‌کنم که مجمع مشورتی بانوان سه شهرستان دیگر نیز تشکیل شود تا مجمعی با ظرفیت‌های بیشتر و قابلیت بالاتر داشته باشیم زیرا در آستانه شکل دادن سه شهرستان دیگر نیز هستیم و ممکن است تعداد شهرستان‌های خوزستان به 30 شهرستان برسد.

وی افزود: بنا به اقتضای روش‌ها و سنت زندگی در کشور ممکن است این 50 درصد جامعه به اندازه مردان فعال نباشند اما بخش قابل توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند اما قشر بانوان در حال فعال شدن و نشان دادن جایگاه و استعدادهای خود است.

استاندار خوزستان بیان کرد: ممکن است مقاومت‌هایی ایجاد شود اما در نهایت به تبع این اقدام زنان، به تدریج جامعه محکوم و محتوم به در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های موجود به بانوان است.

شریعتی بیان کرد: جامعه ما از یک جامعه سنتی به تدریج در حال حرکت به سمت به جامعه توسعه‌یافته و مدرن با ظرفیت‌های انسانی است. به تدریج غبار سنتی بودن متناسب با شرایط جامعه و توسعه کشور برطرف می‌شود و در این شرایط بانوان باید جایگاه خود را کسب کنند.

وی عنوان کرد: این مجمع مشورتی بانوان آغازی برای این است که زنان جایگاه خود را کسب کنند. امیدواریم به تدریج حق و حقوق زنان احقاق شود. در گذشته به دلیل اینکه این اقدامات فردی بوده، شاید کمتر منتج به نتیجه می‌شد اما با کار جمعی و سازمان یافته قطعا صحبت‌ها راحت‌تر به کرسی می‌نشیند بنابراین این مجمع گام بلندی جهت به دست آوردن حقوق زنان است.

استاندار خوزستان گفت: البته اگرچه جایگاه مدیریت و تصدی آن برای اعمال نظرات و راه‌کارها و سیاست‌ها لازم است اما همه احقاق حقوق، گرفتن پست و مدیریت نیست. تاثیرگذاری در جامعه و روند حرکت جامعه تنها با گرفتن پست و سمت محقق نمی‌شود.

شریعتی با بیان اینکه زنان در تحصیل گوی سبقت را از مردان ربوده‌اند، عنوان کرد: با توجه به این شرایط آینده خوبی در انتظار بانوان و جامعه است. این استعدادهای زنان به علت روند سنتی بودن کشور زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گرفت اما با روند توسعه کشور و فراهم شدن شرایط تحصیل برای زنان و نشان دادن استعدادهای بانوان مشاهده می‌کنیم که بخش قابل توجهی از کرسی‌های دانشگاهی را بانوان به خود اختصاص داده‌اند؛ این موضوع در توسعه و پیشرفت جامعه، احقاق حقوق آنها، تربیت فرزندان نسل‌های آینده و ایجاد جامعه توسعه‌یافته‌تر نقش موثری ایفا می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار