امام جمعه اهواز:
امام جمعه اهواز گفت: دولت تمام توانمندی‌هایش را در جهت خدمت به زائران به میدان بیاورد، از سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی نیز درخواست به میدان آوردن تمام ظرفیت‌ها را دارم.
کد خبر: ۷۸۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 11 October 2019

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه اهواز بیان کرد: زائران در مرزهای چذابه و شلمچه به دلیل امکانات محدود کشور عراق با مشکل تردد مواجه هستند.

وی ادامه داد: زائران باید خود را برای شرایط سخت آماده کنند حتی اگر تمام موکب ها و اتوبوس های عراقی برداشته شوند باز هم از مدت ها قبل برای سفر اربعین برنامه ریزی کنند.

امام جمعه اهواز از مردم عراق به ویژه شیوخ عرب تقاضا کرد در شهرهای العماره و بصره برای جابجایی مسافران کمک کنند تا با برگزاری باشکوه مراسم اربعین دشمن ناامید شود.

وی گفت: وضعیت تردد در مرز چذابه به دلیل کمبود اتوبوس خوب نیست و مسئولان باید برای آن چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در بخشی دیگری از سخنان خود به آشوب های کشور عراق اشاره کرد و اظهار داشت: نظام استکبار و در راس آن آمریکا به دنبال ساقط کردن نظام سیاسی عراق است که در صورت بروز این اتفاق دیگر شاهد برگزاری باشکوه اربعین نخواهیم بود.

وی با اشاره به دلایل مخالفت آمریکا با نظام سیاسی عراق افزود: مخالفت آمریکا با سفر عادل عبدالمهدی به چین و عربستان و همچنین ایفای نقش میانجی گری عراق بین طیف های مختلف از جمله دلایل مخالفت آمریکا با نظام سیاسی این کشور است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: عراق مانند یک گذرگاه زمینه دور زدن تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی است از این رو استکبار به دنبال حذف قدرت سیاسی فعلی و ایجاد یک قدرت سیاسی ضعیف در آن است البته دولت عراق نیز باید برای خدمت بهتر به مردم دست به اصلاح شرایط بزند.

وی افزود: فساد هم در مناطق شیعی و هم سنی عراق وجود دارد اما آشوب ها در مناطق شیعه نشین رخ داد؛ در واقع آمریکا با علم به پر رنگ تر بودن مقاومت در مناطق شیعه نشین به دنبال از بین بردن آن است.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: برخی شعارهای سر داده شده با هدف حذف مجلس و دولت است اما مردم عراق باید بدانند که درصورت بروز این اتفاق دیگر نظام سیاسی قدرتمندی که توان مقابله با آمریکا را دارد در این کشور شکل نمی گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار