مدیرحج و زیارت استان سمنان خبرداد؛
خلیل دلپاک گفت: زائران با رعایت مسایل بهداشتی و ایمنی، به ویژه مسمومیت غذایی را در پیاده‌روی اربعین جدی بگیرند.
کد خبر: ۷۸۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ 10 October 2019

به گزارش تابناک خلیل دلپاک مدیرحج و زیارت استان سمنان گفت: احتمال تهدید‌های زیستی به خاطر آلودگی غذایی و مسمومیت در برخی از نقاط مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی وجود دارد و زائران باید نسبت به این مسایل شناخت کافی داشته باشند.

او افزود: زائران با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، در موکب‌های شناخته شده غذا تهیه کنند و از خوردن و آشامیدن در مکان‌های مشکوک در زمان پیاده روی اجتناب کنند.

مدیرحج و زیارت استان سمنان ادامه داد: زائران به طور حتم برای سفر به کشور عراق و شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کنند و در صورت سفر غیرقانونی به کشور عراق سازمان حج و زیارت و شرکت‌های بیمه‌ای تعهدی برای رفع مشکلات احتمالی این افراد ندارند.

دلپاک تصریح کرد: اگر فردی در کشور عراق به دلایل مختلف فوت کند، انتقال پیکرش به ایران دست‌کم ۲۰۰ میلیون ریال هزینه دارد و اگر زائران بیمه باشند، تمام هزینه‌ها را شرکت بیمه مدنظر متعهد می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه تاکنون ۲۴ هزار نفر از استان سمنان برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند، گفت: هشت هزار و ۲۳۶ نفر از شهرستان سمنان، ۹ هزار و ۴۰۸ نفر از شاهرود، چهار هزار و ۴۱۶ نفر از دامغان و یک هزار و ۸۰۹ نفر از گرمسار، برای شرکت در آیین اربعین حسینی با ثبت نام در مراجع رسمی اعلام آمادگی کردند.

سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر از استان سمنان و امسال بیش از ۱۷ هزار نفر به عنوان زائر کربلای حسینی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار