رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: زائران اربعین در مسیر بازگشت از عتبات عالیات در مرز شلمچه از نظر بیماری غربالگری می‌شوند.
کد خبر: ۷۸۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 14 October 2019

شکرالله سلمان زاده افزود:از آنجا که شلمچه تنها گذرگاه مرزی اتباع خارجی است لذا پیش بینی های لازم بهداشتی و درمانی از جمله غربالگری بیماری در این گذرگاه مرزی انجام شده است.

وی همچنین به استقرار  ۱۵ دستگاه آمبولانس در مرز شلمچه اشاره کرد و گفت:۲۵ دستگاه آمبولانس نیز در خرمشهر برای خدمت رسانی به زائران در آماده باش بسر می برند. 
سلمان زاده به ارائه آموزش زائران به صورت چهره به چهره و از طریق رسانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: آب و غذای موکب ها در شلمچه به صورت مستمر توسط کارشناسان بهداشت محیط پایش و کنترل می شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حوزه بهداشت ۲۰۰ نفر، در حوزه درمان سرپایی ۱۰۰ نفر و در بخش فوریت‌های پزشکی نیز۱۰۰ نفر در نوبت های مختلف در مرز شلمچه فعالیت می‌کنند، همچنین ۵۰ دانشجوی داوطلب در مرز شلمچه مشغول خدمت رسانی به زائران هستند.

وی افزود: بیمارستان های ولیعصر(عج) خرمشهر، آیت‌الله طالقانی و شهید بهشتی آبادان نیز آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زائران را دارند و ۲۰ درصد از تخت‌های این بیمارستانها برای بستری زائران آماده نگه داشته شده اند.

اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار