سال هاست بسیج دستگاه های اجرایی ، نظارتی و قضایی جهت جمع آوری دلالان میدان الغدیر منتج به نتیجه مطلوب نشده و در این خصوص شاهد اعمال قانون نبوده ایم.آخرین آن در سال گذشته و در اجرای مصوبات متعدد من جمله دستورات مقام قضایی بوده است.
کد خبر: ۷۸۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷ 09 October 2019

شکست انحصار دیرین ؛ با رویکرد جدید دستگاه قضایی

اوضاع نابسامان عرضه میوه و تره بار که برخی از اقلام آن همانند نان قوت لایموت اقشارکم درآمد است؛ در شهر اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان بر همگان آشکار و مبرهن است.

سال هاست تعدادی انگشت شمار با دست به دست کردن سکان اداره امور صنفی میدان میوه و تره بار شهرداری اهواز ، امکان جلوگیری از تلاطم و ناهنجاری در عرضه میوه و تره بار را سلب می نمایند.

محدودیت در فضای میدان تره بار الغدیر موجب ایجاد حلقه های متعدد دلالی و بالابردن قیمت محصولات گردیده است. دلالانی که با فعالیت بدون مجوز کسب و عدم رعایت قانون از طرفی غیرقابل کنترل و بازرسی هستند و از طرفی دیگر موجب افزایش بی رویه قیمت محصولات می گردند، بر کسی پوشیده نیست که فضاهای مورد استفاده توسط دلالان که با پرداخت مبالغ قابل توجهی به صورت اجاره ماهیانه در اختیارشان قرار می گیرد متعلق به شهرداری اهواز می باشد.

گرچه اعتراض مستاجران شهرداری اهواز بر مالکیت فضاهای جلوی غرفه ها در نفس وجود مجوز برای حضور دلالان و بالابردن قیمت میوه استدلال درستی نیست ، زیرا بر فرض مالکیت مستاجران بر فضاهای یادشده، قرارداد منعقده ایشان با شهرداری اهواز اجازه هرگونه واگذاری تحت هر شرایطی به غیر را ممنوع نموده است.بنابراین فعالیت و اخذ اجاره از دلالان خلاف شرع و مصداق تحصیل مال از طریق نامشروع می تواند باشد.

سال هاست میلیاردها تومان از منافع شهرداری اهواز خلاف قراردادهای موجود تضییع می گردد. از آن مهم تر اعمال خلاف فوق موجب سرازیر شدن هزاران میلیاردتومان سود حاصل از دلالی های زائد و خلاف قانون به جیب اشخاص گردیده است.

سال هاست بسیج دستگاه های اجرایی ، نظارتی و قضایی جهت جمع آوری دلالان میدان الغدیر منتج به نتیجه مطلوب نشده و در این خصوص شاهد اعمال قانون نبوده ایم.آخرین آن در سال گذشته و در اجرای مصوبات متعدد من جمله دستورات مقام قضایی بوده است.

حال با رویکرد جدید و قابل تقدیر دستگاه قضایی به ریاست آیت الله رییسی در برخورد جدی و انقلابی با اعمال خلاف قانون و جهت گیری مناسب حجت الاسلام والمسلمین مرادی رییس کل جدید دادگستری استان خوزستان در راستای احقاق حقوق عامه شهروندان و حضور بی تکلف در میان آنان در جهت رسیدگی به مشکلات حقوقی و عمومی آنان شاهد الصاق اطلاعیه های در میدان تره بار الغدیر هستیم که همانند گذشته با تعیین مهلت وعده برخورد با دلالان پس از انقضای مهلت را می دهد.

اما رجا واثق دارد این بار با عزم و اراده جدی که در راس قوه قضائیه و رییس کل جدید دادگستری استان خوزستان در سرعت و قاطعیت در اعمال قانون دیده شده است ، این امیدواری در همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مدافعان راستین حقوق عامه و مردم ولایتمدار بوجود آمده است که این بار قاطعیت دستگاه قضایی موجب شکستن فضای انحصاری موجود در میدان میوه و تره بار الغدیر خواهد شد.

بدین ترتیب مردم شریف و ولایتمدار اهواز نیز خواهند توانست بر اساس قیمت عادله در بازاری آرام و قابل رصد و کنترل توسط دستگاه های ذیربط خریدار میوه و تره بار باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار