آخرین بخشنامه ای که موجب دلنگرانی ورزش دوستان دراستان خوزستان شده،بخشنامه وزیر نفت بوده است.در دستور جدید بیژن نامدار زنگنه ورزش حرفه ای از بدنه وزارتخانه نفت حذف و محدودیت‌های فراوانی برای ورزش‌های قهرمانی هم در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۷۸۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 11 October 2019

ورزش دراستان خوزستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و با کشف نفت دراستان ما شاهد ورود رشته های مختلف ورزشی توسط کارکنان خارجی کاشف نفت درخوزستان و کشور بودیم.فوتبال،گلف،بسکتبال و ..... رشته های ورزشی هستند که برای اولین نخستین بار درخوزستان انجام شد و به نقاط دیگر ایران گسترش یافت.اما متاسفانه ورزش خوزستان سالهاست که با گذشته خوب خود فاصله گرفته است.پس از جنگ تحمیلی و آثار باقی مانده آن،تصویب بخشنامه های گوناگون از سوی دولتهای مختلف موضوعی مهم دیگری بوده است که باعث افزایش مشکلات ورزش خوزستان شده است.

آخرین بخشنامه ای که موجب دلنگرانی ورزش دوستان دراستان خوزستان شده،بخشنامه وزیر نفت بوده است.در دستور جدید بیژن نامدار زنگنه ورزش حرفه ای از بدنه وزارتخانه نفت حذف و محدودیت‌های فراوانی برای ورزش‌های قهرمانی هم در نظر گرفته شده است.

وزیر نفت همچنین تاکید کرده است که تیم‌های فوتبال نفت آبادان،نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی تا اول آذر فرصت دارند،وضعیت مالکیت خود را مشخص کنند و از زیر نظر وزارت نفت خارج شوند.خارج شدن تیم‌های فوتبال نفت آبادان،نفت مسجد سلیمان از زیر نظر وزارت نفت به معنی انحلال این تیمهای قدیمی و ریشه دار فوتبال خوزستان و ایران خواهد بود.

تیمهای که تنها سرگرمی و تفریح مردم شهرهای آبادان و مسجدسلیمان هستند و حذف آنها به معنی افزایش مشکلات روحی جوانان و مردمان این شهرها خواهد بود.متاسفانه دستورالعمل جدید وزیر نفت تنها به فوتبال خوزستان آسیب نمی رساند بلکه باعث پایان حیات ورزش خوزستان نیز می شود.

باشگاههای مناطق نفتخیزجنوب،ملی حفاری اهواز و پتروشیمی بندرامام و.... که تحت پوشش شرکتهای زیر نظر وزارت نفت درخوزستان هستند، دیگر اجازه حمایت از ورزش ندارد و تیمهای آنها باید منحل شوند.مهدی تارتار سرمربی موفق نفت مسجدسلیمان به علت همین بخشنامه و پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان این تیم قرارداد خود را با نفت فسخ کرد.تیمی که درشش هفته نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال مقابل مدعیان قهرمانی نتایج بسیار خوبی کسب کرد.نفت مسجدسلیمان با جدایی مهدی تارتار دیگر آن تیم سابق نخواهد بود و در صورت ادامه حیات به زنگ تفریح سایر تیمها تبدیل خواهد شد.

انتظار می رفت پس از ایجاد شرایط بحرانی در ورزش استان،نمایندگان خوزستان درمجلس شورای اسلامی از خود واکنش مناسبی نشان بدهند اما متاسفانه ما شاهد سکوت کامل از 18 نماینده خوزستان دربهارستان هستیم، نمایندگانی که با درخواست برای بازگشت حمیدرضا گرشاسبی به پرسپولیس تهران،نشان دادند بهبود شرایط سرخ پوشان پایتخت برای آنها اهمیت بیشتری نسبت به ورزش خوزستان دارد. درکنار نمایندگان خوزستان درمجلس شورای اسلامی،مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان نیز درخصوص بخشنامه وزیر نفت سیاست سکوت را درپیش گرفته است.

افشین حیدری که گفته می شود،روزهای پایانی حضورش در ورزش خوزستان است،دیگر آن انگیزه روزهای نخست حضور دراستان را ندارد و بدنبال ادامه فعالیت درپایتخت است.مدیرکلی که درمقابل کوچکترین موضوعی از خود واکنش نشان می داد، در برابر به شمارش افتادن نفس های ورزش سکوت اختیار کرده است.کسی که می توانست با استفاده از ارتباطات عالی خود با وزیر ورزش وجوانان،اجازه اجرای شدن این بخشنامه درسطح خوزستان را ندهد.

پس از بی تفاوتی نمایندگان خوزستان درمجلس و مدیرکل ورزش وجوانان استان به حذف ورزش قهرمانی از بدنه وزارت نفت،تنها امید قهرمانان و علاقمندان به ورزش در استان به استاندار خوزستان است.کسی که درمدت حضورش در استانداری نشان داده است به ورزش علاقه شدیدی دارد.شریعتی که گفته می شود از پیشکسوت هندبال است،بارها در دقیقه 90 به فریاد تیمهای خوزستان رسیده است و اجازه نداده فعالیت آنها مختل شود. استاندار خوزستان که از نیروهای محبوب حسن روحانی رییس جمهور و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور است می تواند با تشریح شرایط استان و عواقب اجرای شدن دستورالعمل وزیر نفت درورزش خوزستان از آنها درخواست متوقف شدن این بخشنامه را بکند.

استاندار خوزستان پس از آسودگی از این موضوع باید برای ورزش خوزستان فکری اساسی کند.ورزش خوزستان برای بازگشت به روزهای خوب به یک پالایش اساسی نیاز دارد و مشکلاتش با تغییر نفر شماره یک برطرف نمی شود.

ورزش خوزستان سالهاست دریک مسیر خاص حرکت می کند،مسیری که بهبودی در آن برای ورزش حاصل نشده است.ورزش خوزستان باید به جوانان تحصیل کرده خود سپرده شود.مردانی که با حضور در فدراسیون های مختلف کشور امتحان خود را به خوبی پس دادند و می توانند سکان هدایت ورزش خوزستان را در دست بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار