دبیر ستاد اربعین خوزستان گفت: حدود ۳۲۰ هزار زائر اربعین حسینی در ۹ روز نخست ماه صفر از ۲ گذرگاه مرزی چذابه و شلمچه به عتبات عالیات مشرف شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود پنج برابر شده است.
کد خبر: ۷۸۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ 09 October 2019

رضا نجاتی با اشاره به اینکه روند عزیمت زائران اربعین به شهرهای مقدس عراق در روزهای اخیر بیشتر از پیش بینی بوده است افزود: عزیمت زائران اربعین حسینی از مرزهای چذابه و شلمچه به سمت کربلای معلی و نجف اشرف پرحجم ولی روان است.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده عزیمت زائران اربعین حسینی به نقطه اوج نزدیک خواهد شد گفت: پیش بینی و هماهنگی لازم برای پاسخگویی به نیازهای زائران در این ۲ مرز دیده شده و جای نگرانی نیست.

زائران به قوانین عراق احترام بگذارند

دبیرستاد اربعین خوزستان از عموم زائران اربعین حسینی خواست در مدت حضور در شهرهای مقدس عراق به قوانین این کشور احترام بگذارند واجازه سوء استفاده به فرصت طلبان و بدخواهان را ندهند.

نجاتی با اشاره به اینکه عراق به عنوان کشور میزبان ، امکانات بسیاری برای رفاه حال زائران اربعین حسینی قرار داده افزود: مردم عراق نیز همگام با دولت این کشور در خدمت رسانی مخلصانه به زائران پیشقدم هستند.

وی گفت:هرگونه تخطی از قوانین کشور عراق و بی توجهی به مقررات آن از سوی زائران می تواند زمینه بدبینی را فراهم کند لذا تاکید ما بر خویشتنداری کامل زائران و توجه به قوانین و مقررات این کشور است.

به گفته نجاتی نقض قوانین عراق مجازات سنگینی به دنبال دارد و ممکن است متخلفان به دستگاه قضایی این کشور سپرده شوند.

زائران از مسیرهایی رسمی راهی عراق شوند

دبیرستاد اربعین خوزستان با اشاره به اینکه مرزهای رسمی برای تردد زائران اربعین به صورت شبانه روزی باز است از زائران خواست تنها از مبادی رسمی به کشور عراق بروند و به هیچ وجه از بی راهه و مسیرهای خطرآفرین وارد این کشور نشوند.

نجاتی افزود: تاکید ما تردد در مسیرهای رسمی، شناخته شده و امن است تا کمترین آسیبی به زائران اربعین حسینی وارد نشود.

تاکید بر نام نویسی در سامانه سماح پیش از حرکت به سمت مرزهای چذابه و شلمچه ، استفاده از خودروهای عمومی و جمعی ، رعایت کامل مسایل ایمنی ، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، خوش خلقی وگشاده رویی در مواجهه با ماموران انتظامی و مرزبانی و موکب داران از دیگر توصیه های دبیر ستاد اربعین به زائران بود. 

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و اصحاب بزرگوار آن حضرت ، به اوج خود خواهد رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار