فرماندار شهرستان گتوند گفت: عملیات اجرایی طرح حفاظت ساحل روستای حیدر گتوند با هدف پیشگیری از حوادث پیش بینی نشده و قبل از شروع بارش‌ها آغاز شد.
کد خبر: ۷۸۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵ 08 October 2019

عبدالرضا احسانی‌نیا در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این طرح اظهار داشت:  یک بازه فرسایشی در کنار روستای حیدر گتوند وجود داشت که باعث ناراحتی و نگرانی اهالی این روستا شده بود و با یک بارش یا افزایش دبی آب احتمال می رفت روستا دچار آب‌گرفتگی شود.

 وی افزود:  به منظور حفاظت و کنترل این بازه در مرحله نخست پنج میلیارد ریال از سوی مدیریت بحران استانداری برای این طرح اختصاص یافت در مرحله بعدی سازمان آب و برق نیز پنج میلیارد دیگر را برای این طرح در اختیار قرار می‌دهد و ۲۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای آن درخواست داده شده است.

فرماندار گتوند بابیان این که پیمانکار آماده شروع عملیات ایجاد سیل بند و حفاظت از ساحل است گفت: برنامه زمان‌بندی این طرح ۲۰ روز است و نقشه اجرایی آن نیز از سوی آب و برق تهیه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دبی رودخانه دراین مقطع ۴۰۰ مترمکعب برثانیه است که با شروع بارندگی‌ها پیش بینی می‌شود به بیش از یک هزار متر مکعب بر ثانیه نیز برسد بنابراین با احداث سیل بند و طرح حفاظت از ساحل، نگرانی‌ها در این باره از بین می رود.

شهرستان گتوند با ۲ بخش مرکزی و عقیلی و ۴۵ روستا در شمال استان خوزستان واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار