مدیرکل ارتباطات و فناوری خوزستان و دبیر کمیته زیرساخت اربعین گفت: در مرزهای شلمچه و چذابه هیچ گونه مشکل ارتباطی وجود ندارد و تجهیزات و تمهیدات لازم اندیشیده شده است که در این راستا، علاوه بر سایت‌های ثابتی که در محل وجود دارد از سایت‌های سیار در پایانه‌ها و مواکب نیز استفاده کرده‌ایم تا در صورت افزایش جمعیت زائران، خدمات‌دهی کنند.
کد خبر: ۷۸۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ 08 October 2019

علی صالح نساج، مدیرکل ارتباطات و فناوری خوزستان و دبیر کمیته زیرساخت اربعین در رابطه با وضعیت اپراتورها در مرزهای شلمچه و چذابه اظهار کرد: ارتباطات در کشور عراق را اپراتورهای عراقی تقبل کرده‌اند و هر سودی که از این ارتباطات به دست می‌آید متعلق به آن‌ها است اما در حال حاضر اپراتورهای ایران به عراق ورود نکرده‌اند.

وی افزود: در مرزهای شلمچه و چذابه هیچ گونه مشکل ارتباطی وجود ندارد و تجهیزات و تمهیدات لازم اندیشیده شده است که در این راستا، علاوه بر سایت‌های ثابتی که در محل وجود دارد از سایت‌های سیار در پایانه‌ها و مواکب نیز استفاده کرده‌ایم تا در صورت افزایش جمعیت زائران، خدمات‌دهی کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری خوزستان و دبیر کمیته زیرساخت اربعین عنوان کرد: در هر دو مرز شلمچه و چذابه پوشش دیتا تلفن همراه برقرار است و علاوه بر آن وای فای از طریق مخابرات و همراه اول در مسیر دو پایانه و مواکب تامین شده است.

وی افزود: در حال رایزنی با کشور عراق هستیم که در صورت امکان اپراتورهای ایرانی آمادگی ارائه خدمات در آن سوی مرزها را نیز دارند اما خود کشور عراق در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

نساج در تشریح وضعیت تعرفه تماس‌های بین دو کشور بیان کرد: طی توافقاتی که در زمینه تعرفه تماس‌های بین دو کشور صورت گرفته، تعرفه تماس بین‌الملل برای این ایام 600تومان کاهش یافته است به صورتی که حتی مشترکین ایرانی که سیم کارت عراقی تهیه می‌کنند تعرفه کمتر را پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: در مرزهای شلمچه و چذابه نیز 14 سایت سیار نصب کرده‌ایم و علاوه بر این، کشیک‌های 24 ساعته را نیز در دو مرز شلمچه و چذابه مستقر کرده‌ایم تا در صورت بروز هر گونه مشکل ارتباطی در سریع‌ترین زمان ممکن آن را رفع کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار