صبح با خبر
در این بسته خبری به مواردی از جمله ،بازتاب تصادف محور چرام در روزنامه کیهان / سخنان رائفی پور در جمع دانشجویان یاسوجی / کت من سیاسی نیست!، و برخی خبرهای دیگر پرداخته خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹ 08 October 2019
بی شک گستردگی رسانه ها در کهگیلویه و بویراحمد و کمبود وقت برای رصد دقیق اخبار یکی از دغدغه های همیشگی مخاطبان بوده است. هر چند بسیاری از رسانه های استان سعی کرده اند با انتشار اخبار خود در فضای مجازی ، مخاطبان را از اخبار روز آگاه کنند اما وجود همه نوع خبر که گاها بدون منبع هستند ، باعث ایجاد نوعی بی اعتمادی به برخی خبرها می شود.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تلاش دارد در یک بسته خبری صبحگاهی برخی خبرهای مهم را برای مخاطبان به صورت خلاصه و مفید منتشر کند.
در این بسته خبری به مواردی از جمله ،بازتاب تصادف محور چرام در روزنامه کیهان / سخنان رائفی پور در جمع دانشجویان یاسوجی / کت من سیاسی نیست! و برخی خبرهای دیگر پرداخته خواهد شد.
پاکسازی آبشار یاسوج توسط دانش آموزان یک مدرسه
جمعی از دانش آموزان مدرسه ای در یاسوج تفرجگاه آبشار این شهر را پاکسازی کردند.
مسئول آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان گفت: به مناسبت هفته کودک و روز کودک، میراث فرهنگی و محیط زیست جمعی ازدانش آموزان در برنامه پاکسازی محیط زیست شرکت کردند. موسوی افزود : به همین مناسبت امروز جمعی از دانش آموزان منطقه گردشگری آبشار یاسوج را از زباله پاکسازی کردند. وی ادامه داد: کودکان علاوه بر پاکسازی آبشار در مسابقه نقاشی با موضوع حفاظت محیط زیست شرکت کردند. درپایان به شرکت کنندگان در این برنامه هدایایی تقدیم شد./صدا و سیما
خبر خوش زارعی برای مردم"گندم کش"
طرح های عمرانی و خدماتی روستای گندم کش در شهرستان بویراحمد در آینده نزدیک اجرایی می شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به همراه برخی از مدیران شهرستان بویراحمد با مردم روستای گندمکش از توابع بخش چیتاب دیدار کردند. نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت : ترمیم و بازگشائی جاده ارتباطی روستای گندمکش به چیتاب، طرح مطالعاتی گاز رسانی، آب شرب از چنار به این روستا، ساخت دکل مخابرات برای تقویت آنتن دهی موبایل، روشنائی معابر، ساخت آبشخور دام و طیور و تکمیل طرح هدایت سیلاب این روستا در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.غلام محمد زارعی افزود: ایجاد زمین و چمن ورزشی این روستا نیز در دستور کار قرار گرفته است.روستای گندم کش با۳۰خانوار جمعیت در شمال غربی شهر چیتاب قرار دارد.
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مدیرانی که در جلسه بزرگداشت ۱۳ آبان شرکت نکردند تذکر داد.
نامه تذکر جدی به مدیران با امضای جمالی
معاون سیاسی امنیتی استاندار در جلسه بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان گفت : مدیرانی که در نشست بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی دعوت شدند ، اما در چنین موقعیت حساسی حضور پیدا نکردند با امضای من تذکر جدی داده شود.جمالی با اشاره به اینکه عزت همه ما به برکت شهدا و امام شهدا، انقلاب و نظام اسلامی است افزود: باید به این نظام و انقلاب افتخار کنیم و به خود ببالیم که فرصت خدمت در چنین کشوری را داریم.وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی، ۱۳ آبان امسال باید بهتر و متفاوت‌تر از سال گذشته برگزار شود.جمالی گفت:استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای هرچه باشکوه برگزار شدن این روز با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همکاری می کند.حجت الاسلام خاضع دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هم در این جلسه گفت: مراسم سیزده آبان در یاسوج همانند سال‌های گذشته از میدان هفتم تیر تا میدان امام حسین(ع) برگزار می شود.
بازتاب تصادف محور چرام در روزنامه کیهان
روزنامه کیهان در بخش حوادث خود تصادف محور چرام به دهدشت را با تیتر"برخورد مرگبار دو خودرو " منعکس کرد . کیهان نوشت : رئیس‌اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه پژو۴۰۵ با خودرو سواری سمند در محور دهدشت - چرام سه نفر کشته و یک نفر مصدوم شد. حسین دژمان ، تصریح کرد: در این تصادف مرگبار دو سرنشین خودرو سواری سمند در دم جان باختند و یکی از سرنشینان خودرو سواری ۴۰۵ به دلیل شدت جراحات وارده در اورژانس بیمارستان امام خمینی دهدشت فوت کرد.وی افزود: این تصادف مرگبار باعث مسدود شدن مسیر ارتباطی دهدشت به چرام نیز شد.
هشدار استاندار در مورد کم کاری در طرح های اقتصاد مقاومتی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوچکترین تعلل، کم کاری ها و سهل انگاری در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی در استان پذیرفته نیست. حسین کلانتری عصر دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: در تعلل اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی مماشات نخواهیم کرد.وی با بیان اینکه پروژه های اقتصاد مقاوتی باید در اولویت نخست هر دستگاه مربوطه قرار گیرند، گفت: یکی از پارامترهای اساسی برای ارزیابی مدیران کارآمد، با انگیزه و پای کار اجرای مصوبات نشست اقتصاد مقاومتی است.استاندار افزود: حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بر مبنای یک حرکت جهادی، پویا، انعطاف پذیر و استفاده از همه ظرفیتها، امکانات و منابع باشد تا زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شود  و روال عادی و طبیعی گذشته در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی قابل توجیه و پذیرش نیست.
کلانتری اظهار داشت: اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی باید با تلاش، زودتر از موعد مقرر تکمیل شوند و باید دارای بازه زمانی باشند.وی افزود: در سال جاری ۱۷ طرح مهم و اساسی در بخشهای مختلف راه، کشاورزی، صنعت، آب، گردشگری و عمران شهری در قالب طرحهای اقتصاد مقاومتی قرار گرفته اند که عمده آنها باید تا دهه فجر امسال تکمیل و به بهره برداری برسند.کلانتری تصریح کرد: برخی از این طرح ها به لحاظ اعتباری تخصیص ۱۰۰درصدی گرفته اند و کمبود اعتبار برای شتاب بخشی اجرای آنها وجود ندارد./ مهر
هشدار هواشناسی به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشاورزان طی سه روز آینده محصولات خود را برداشت کنند. ولی بهره مند ، افزود: با توجه به وقوع بارشهای رگباری و رعد و برق در سه روز آینده، در برخی از مناطق استان، به کشاورزان توصیه می شود، نسبت به برداشت محصول اقدام کنند.وی بیان داشت: این بارشها بیشتر در مناطق شرقی و جنوبی استان خواهد بود.بهره مند تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای یاسوج در بیشینه دمای خود ۲۶.۸ درجه بود و در کمینه دمای خود نیز به ۱۰ درجه رسید.وی افزود: پیش بینی می شود یاسوج فردا در کمترین دمای خود به ۱۱ درجه سانتی گراد برسد.
اعزام اولین کاروان پیاده روی اربعین استان از زیلایی
نخستین کاروان زیارتی پیاده روی اربعین در کهگیلویه وبویراحمد به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان اعزام شدند. مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح این استان گفت: ۲۵۰ نفر از اهالی دهستان زیلایی برای شرکت در بزرگترین همایش بین المللی پیاده روی اربعین از گلزار شهدای یاسوج راهی کربلا‌ی معلی شدند.
رضایی افزود: دومین اعزام نیز توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به تعداد ۲۵۰ نفر از دیگر دهستان‌های استان ۲۱ مهر ماه به کربلا اعزام می‌شوند.
گاز پیکنیک دو خانه را به آتش کشید!
گاز پیک نیک باعث آتش سوزی دو باب منزل مسکونی در شهر دهدشت شد . کریم پیروزی رئیس آتش نشانی دهدشت از آتش سوزی دو منزل مسکونی در دهدشت خبر داد و گفت؛در ماموریت اول ساعت ۱۰ و ۵۱ دقیقه صبح امروز (دوشنبه) در پی تماس تلفنی با مرکز آتش نشانی شهر دهدشت مبنی بر آتش سوزی یک باب منزل مسکونی در خیابان تامین اجتماعی شهر دهدشت بلافاصله تیم عملیاتی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود،در این آتش سوزی که در طبقه چهارم ساختمان رخ داده بود ۳ نفر در میان دود و آتش محبوس شده بودند که حضور به موقع آتش نشانان جان این ۳ نفر را نجات داد. پیروزی در ادامه افزود،در ماموریت دوم آتش سوزی در یکی از منازل مسکونی در خیابان ۱۸۰ دستگاه رخ داده بود که حضور به موقع آتش نشانی باعث خاموش شدن آتش شد و خوشبختانه خسارت در پی نداشت. رئیس آتش نشانی اظهار داشت؛علت این آتش سوزی عدم طریقه استفاده از پیک نیک بوده است.این مسول در پایان با توجه به قطعی گاز در دو روز آینده توصیه ای کرد و گفت؛با توجه به اینکه گاز امروز صبح قطع شده مردم رو به استفاده از کپسول برای پخت وپز و دیگر کارهایی ک باید با گاز انجام بگیره می آورند ،بنابراین توصیه می‌شود همشهریان عزیز در استفاده از کپسول های گاز دقت لازم و نکات ایمنی رو رعایت کنند و همچنین توجه داشته باشند که شیرهای گاز داخل منازل خود را به صورت باز نگذارند و دقیق چک کنند که خدای نکرده بعد از وصل شدن مجدد گاز نشتی گاز صورت نگیرد که باعث حادثه و آتش سوزی شود و تا وصل مجدد گاز شیر اصلی کنتور قطع شود خصوصا افرادی ک قصد مسافرت دارند./راک نیوز
تلاش تیم دهدشتی برای صدر نشینی
تیم فوتبال تام کهگیلویه و کوثر ایلام برای صدر نشینی در لیگ دسته سوم فوتبال کشور به مصاف هم خواهند رفت. در هفته ششم لیگ دسته سوم فوتبال کشور یک دیدار حساس در ورزشگاه آزادی شهر دهدشت برگزار می‌شود. در این دیدار تیم تام کهگیلویه به مصاف تیم کوثر مهران ایلام می‌رود.نتیجه این دیدار صدر نشین گروه چهارم لیگ دسته سوم را مشخص خواهد کرد.این دیدار امروز سه شنبه ۱۶ مهر ماه ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی شهر دهدشت برگزار می‌شود. تام کهگیلویه هم اکنون با ۵ دیدار( ۳ برد و ۲ مساوی ) ۱۱ امتیازی است.
کت من سیاسی نیست!
عدل هاشمی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر "نقدهایی است که در این چند ساله مردم از شما در تریبون‌های مختلف می‌شنوند برای مثال جمله معروفی دارید«کت من کت سیاسی نیست» بارها در سخنرانی‌ها عنوان کردید و مواردی از این دست. آیا منظور شما این است که شما وابسته به هیچ جریان و حزب سیاسی نیستید یا قائل به دوگانگی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی نیستید؟!" گفت: من چون واقعاً یک آدمی بودم تا الان سرباز این نظام بودم و سرباز و مقلد امام بودم همچنین سرباز رهبر فرزانه انقلاب بوده و هستم، بنابراین ته آن معلوم است و چون خروجی و برون دادی نه در چپ دیدم و نه در راست دیدم، خصوصاً در استان خودم هیچ دولتی نه چپ و نه راست هر چه هم زحمت کشیده باشند ولی کار بزرگ و عامل المنفعه در جهت توسعه یافتگی، در جهت اشتغال جوانان، در جهت توسعه کشاورزی، ورزش ودرمان و… ندیدیم. بنابراین اعتقادی به دو (چپ و راست) ندارم. در یک کشور و جامعه‌ای شاید احزاب نیاز باشند ولی بنده اسم آن را گذاشتم (کار کاسبی) که بنده به آن اعتقاد ندارم. ضمن این که سیاست را خوب می‌فهمم، سیاست ما عین دیانت ماست، با این سیاستی که من فقط وابسته به یک حزب خاصی باشم تفاوت دارد و بنده نمی‌خواهم فقط خودم و حزبم را حفظ کنم، در حالی که خبری از کارآمدی در آن نباشد.(متن کامل مصاحبه با هاشمی)
سخنان رائفی پور در جمع دانشجویان یاسوجی
یک کارشناس مسائل فرهنگی گفت: هدف سند ۲۰۳۰ گرفتن خودکفایی از کشورهاست. علی‌اکبر رائفی‌پور عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج با اشاره به دوره استعمار کهن و  تصرف سرزمینی در زمان امپراتوری‌های ایران، یونان، مغولستان و غیره، افزود: به تدریج با رشد سیاسیون کشورها به این نتیجه رسیدند که استعمار کهن یعنی تصرف سرزمینی محکوم به شکست است زیرا تجربه نشان داده وقتی سرزمینی تصرف شود مردم آن بی‌خیال نمی‌نشینند و متصرف را بیرون می‌کنند و یک نمونه آن اسکندر است که 70 تا 80 سال بیشتر نتوانست در ایران بماند.
این کارشناس مسائل فرهنگی به استعمار نوین اشاره داشت و بیان کرد: در استعمار نوین افرادی از همان کشوری که می‌خواهند تحت سیطره خود درآورند را می‌برند، تربیت کرده و از آنها آتو می‌گیرند و طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که این افراد خودفروخته به قدرت برسند.
رائفی‌پور عنوان کرد: با رشد و گسترش سرویس‌های امنیتی و شبکه‌های اطلاعاتی در کشورها این افراد کشف می‌شدند یعنی همانطور که یک کشور جاسوس می‌گیرد شبکه‌های ماسونری و لژهای مخفی را هم می‌توانست کشف کند. 
رائفی‌پور به استعمار فرانوین اشاره کرد و گفت: استعمار فرانوین این است که مردم یک کشور با انتخاب خودشان آگاهانه کاری را که استعمارگران بخواهند انجام می‌دهند و این مستلزم این بود که ذهن این مردم آنطور که آنها می‌خواهند ساز و کار و ساختاربندی پیدا کند و این به اصل رسانه یعنی رسانه در خدمت قدرتمندان تبدیل شد.
وی تصریح کرد: در کشورهای اروپایی پادشاهان حکومت می‌کردند که وقتی دموکراسی شکل گرفت اینها هوشمندانه یک لایه عقب رفته و از رسانه‌ها حمایت کردند و حالا رسانه‌ها به مردم می‌گفتند به چه کسی رای داده و به چه کسی رای ندهید مثل انگلیس که الان می‌گویند ملکه مقام تشریفاتی است اما این حرف مزخرفی است و ملکه همه کاره انگلیس بوده و هنوز بی.بی.سی در دست ملکه است و این ملکه است که بر اساس منافع می‌گوید چه حزبی رای بیاورد.
این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه یهودی‌های صهیونیست هم در این برهه به خاندان‌های سلطنتی و پولدار گره می‌خورند، به ثروت صهیونیست‌ها اشاره داشت و ابراز کرد: ثروت فردی مانند بیل گیتس رقم کوچک حساب بانکی یکی از مایه‌دارهای صهیونیست هم نیست.
رائفی‌پور به نحوه شکل‌گیری شرکت‌های چند ملیتی اشاره داشت و بیان کرد: دانش این شرکت‌ها در آمریکا تولید می‌شود، مواد اولیه از آفریقا و خاورمیانه تامین و نیروی کار از چین تامین می‌شود و بعد ما در کنکور سیستمی درست کردیم که نخبه‌هایمان را شناسایی کرده و به خارج از کشور می‌فرستیم، همچنین ما برای اینکه استاد دانشگاه شویم و برای گرفتن فلان مدرک باید این تعداد مقالات که ایده ما است در فلان نشریه خارجی منتشر شود یعنی رایگان ایده‌هایمان را به آنها می‌دهیم.
وی ادامه داد: حرف کشورهای پیروز جنگ جهانی دوم این است که زحمت کشیدیم دنیا را از دست جانوری به نام هیتلر نجات دادیم و اگر ما نبودیم هیتلر حاکم می‌شد و همه را از بین می‌برد، در حالی که هیتلر ظالم بود اما نه به این شدتی که اینها می‌گویند.
این کارشناس مسائل فرهنگی اضافه کرد: این کشورها دو دسته بودند یک دسته با خاک سیاه یکسان شده مثل انگلیس و فرانسه که آلمان پدر آنها را درآورده و یک دسته آمریکا که در یک قاره دیگر بود و در دسترس اینها نبود و موشک‌ها هم آنقدر برد نداشت که آمریکا را بزنند و سالم ماند بنابراین در بین کشورهای پیروز کشوری که لوکوموتیو شد و جلو افتاد ایالات متحده بود.
رائفی‌پور با بیان اینکه کشورهای پیروز جنگ جهانی دوم حق وتو برای خود تعریف کردند، گفت: این کشورها سازمان ملل را طراحی کردند و قواعدی چیدند که بگویند ما شما را نجات دادیم و اینطور که ما می‌گوییم باید عمل کنید.
رائفی‌پور با بیان اینکه جنگ جهانی دوم به شدت منجر به جهش تکنولوژی شد، ابراز کرد: پیشرفت امروز روسیه مدیون صنایع نظامی و قدرت امنیتی آن است و اگر پوتین امروز جلوی آمریکا ایستاده به خاطر این است که یک نیروی اطلاعاتی است.
وی عنوان کرد: رشد صنعت نظامی کشور ما نیز مدیون دوران دفاع مقدس است و امروز شاهد این هستیم که موشک نقطه‌زن ذوالفقار چگونه عمل می‌کند در حالی که صنایع دیگر ما از جمله صنعت خودرو چندان پیشرفتی نکرده‌اند.
این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به تدوین اولین نسخه جهانی شدن در سال 1988، گفت: 19 کشور پایلوت اجرای این نسخه شدند که ما هم یکی از آن کشورها بودیم و این نسخه منجر به سند اهداف توسعه هزاره شد.
رائفی‌پور ابراز کرد: نسخه نهایی جهانی شدن در سال 2014 تدوین شد و سند توسعه پایدار یا 2030 نامیده شد و گفتند تا سال 2030 باید هه کشورهای دنیا این سند را اجرا کنند که احتمالا تا چند وقت دیگر می‌گویند 2050 چون آنطور که آنها خواستند نشد زیرا یک نسخه برای همه کشورهای دنیا نوشتند در حالی که این کشورها به لحاظ فرهنگی، قومیتی و غیره با هم متفاوت هستند.
وی با بیان اینکه سند توسعه پایدار در سه بخش محیط زیست، اکونومی و اجتماعی تدوین شده که اف.ای.تی.اف هم جزیی از اینها است، عنوان کرد: ما در مورد معلول‌ها در کشور می‌جنگیم در حالی که باید علت‌ها را فهمید.
این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه در این سند فقر را آن چیزی می‌دانند که خودشان تعریف می‌کنند، گفت: مبنای تعیین حق را خودشان می‌دانند و می‌گویند حق این است که شما خام‌فروش باشید.
رائفی‌پور بیان کرد: اینها می‌خواهند خودکفایی را از کشورها بگیرند و برهم زننده کل این جریان هم در دنیا ایران است زیرا ما می‌گوییم در غذای اساسی مانند گندم باید خودکفا شویم.
وی ضریب خودکفایی ایران را 0.3 دانست و ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین سلاح‌های ایالات متحده آمریکا سویا است، سویا پایه غذای حیوانات است و امروز جنگ بین آمریکا و چین جنگ سویا است.
رائفی‌پور ابراز کرد: ضریب خودکفایی آمریکا 11 است یعنی 11 برابر جمعیت کشورش را بر مبنای تغذیه‌ای خود می‌تواند غذا بدهد و ضریب خودکفایی فرانسه و چین بالای یک است.
وی بیان کرد: در اف.ای.تی.اف باید بانک‌ها شفاف‌سازی کنند اما آیا خوشان هم بانک‌های سوییس که بزرگ‌ترین پول‌شویی‌های دنیا در آنها اتفاق می‌افتد را شفاف‌سازی می‌کنند.
این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه دولت‌ها با چه اجازه‌ای این معاهده‌ها را امضا می‌کنند، ادامه داد: آمریکا برای اینکه بتواند در مقابل شوک‌های نفتی و قدرت نظامی ایران در منطقه بایستد تولیدات نفتی خود را دوباره راه انداخته و بخشی از تامین انرژی خود را از نفت روی الکل برده است که الکل را از ذرت تامین می‌کند همان ذرتی که اگر به آفریقایی‌ها بدهند نمی‌میرند.
رائفی‌پور حذف عبارت‌های جهادی مانند شهید حسین فهمیده از کتاب‌ها و برداشتن اسم شهید از تابلوها را از دیگر برنامه‌ریزی‌ها در راستای اجرای این سند دانست و ابراز کرد: آنها می‌گویند کشور بالای دو یا سه میلیون جمعیت در خاورمیانه نباید باشد و همه باید تجزیه شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار