معاون مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:
معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که ثبت اهواز به عنوان شهر ملی مینای صبی، اتفاقی مهم برای استان است گفت: مینای این شهر ظرفیت جهانی شدن را دارا است و در این راستا میناکاران مندایی مسئولیت بزرگی برگردن دارند.
کد خبر: ۷۸۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 07 October 2019

شکرالله قاسمی در آئین تشکر از میناکاران صابئین مندایی اهواز که همزمان با آخرین شب از هفته گردشگری در محل مندی افشونکار برگزار شد اظهار داشت: از صنعتگران این حرفه درخواست می‎کنم با ارتباط موثر با معاونت صنایع دستی کمک کنند این شهر به عنوان مرکز جهانی میناکاری صابئین به دنیا معرفی شود.

او با اظهار تأسف از معرفی نشدن صنعتگران صابئین هنر میناکاری گفت: ارتباط با هنرمندان شاخص این صنعت بسیار ضعیف است و بسیاری از آنان آنچنان که باید، شناخته شده نیستند.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوستان بیان کرد: هرچند که این صنعت هنری بازار فروش دارد و هنرمندان در نمایشگاه‎های داخلی و خارجی نیز شرکت می‎کنند اما اگر پنج صنعتگر شاخص میناکار صابئین را نام ببرند من نمیشناسم چرا که از میراث فرهنگی کارت شناسایی دریافت نکرده‎اند.

وی ادامه داد: مسئولیت بزرگی برعهده میناکاران مندایی اهواز است؛ آن‎ها می‎توانند پیگیر نام‎گذاری یکی از میدان‎ها یا خیابان‎های این شهر به نام صنعت هنری میناکاری مندایی شوند؛ از سوی دیگر اهواز دارای چهار ورودی است که می‎توان پیگیر نصب تابلوی خوش آمدگویی به شهر میناکاران مندایی کشور در یکی از این ورودی‎ها شد.

قاسمی با تشریح روند ملی شدن شهر اهواز به عنوان شهر ملی مینای صابئین در کشور توضیح داد: بدین منظور از همکاری یک پژوهشگر ملی برای شروع مطالعات در این زمینه بهره بردیم و تلاش‎های زیادی در این زمینه صورت گرفت؛ امروز از صنعتگران این حرفه انتظار دارم خودشان هم پیگیر باشند و با ارگان‎هایی مانند شهرداری، فرمانداری، استانداری و... ارتباط لازم را داشته باشند.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در پایان تأکید کرد: اهواز به عنوان شهر ملی میناکاری صابئین در سطح کشور ثبت شده و این یک اتفاق بزرگ برای استان است ولی میناکاری این شهر ظرفیت معرفی شدن و ارائه در سطح جهانی را دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار