فرماندار دشت آزادگان خبر داد:
فرماندار دشت آزادگان با اشاره به آخرین وضعیت تردد در مرز چذابه گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده با طرف عراقی برای تردد به سمت عراق مشکلی وجود ندارد و امنیت لازم برقرار است.
کد خبر: ۷۸۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 06 October 2019

حمید سیلاوی اظهار کرد: تا شب گذشته بیش از 35 هزار نفر از مرز چذابه تردد کرده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به درگیری‌های روزهای اخیر در برخی شهرهای عراق و نزدیک بودن مرز چذابه به شهر العماره این کشور، گفت: در پی درگیری‌ها در عراق، مرز چذابه روز پنجشنبه هفته گذشته برای چند ساعت مسدود شد. پس از اطمینان از برقراری امنیت، این مرز بازگشایی شد و تردد زائران به سهولت و با امنیت در چذابه در حال انجام است.

سیلاوی افزود: در حال حاضر تردد در این مرز روان است و هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد. با توجه به هماهنگی انجام شده با طرف عراقی برای تردد به سمت عراق نیز مشکلی وجود ندارد و امنیت لازم برقرار است.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود سه برابر جمعیت سال گذشته یعنی بیش از یک میلیون نفر از مرز چذابه تردد کنند که تمهیدات لازم برای تردد این میزان جمعیت پیش‌بینی شده است. با توجه به حذف روادید سعی شده به تناسب احتمال خروج زائران از مرز چذابه امکانات افزایش یابد. زیرساخت‌های لازم هم فراهم شده و خدمات‌دهی به زائران در حال انجام است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مرز چذابه ، اربعین98
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار