کد خبر: ۷۸۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 06 October 2019

تردیدی در این نیست که برنامه ریزی و اجرای بی کم و کاست امور عالی ترین مقام اجرایی کشور آن هم در شرایط کنونی آسان نبوده و نیست، اما وقتی اختیارات و منابع دولت را با مسئولیت های او توامان ببینیم، آن وقت دولت، حتی در بدترین شرایط ممکن هم مکلف به پاسخگویی به مطالبات مردم است.

امروز آقای روحانی مسئول عقب ماندگی های انباشته چندین دهه ای استان اردبیل در حوزه زیرساخت تولید نیست، اما مردم از رئیس جمهور سئوال می کنند که چرا دولت او با وجود شعار«تدبیر و امید»، اقدامی موثر و امیدوارکننده برای کاستن از میزان روبه تزاید محرومیت، خشونت، طلاق، اعتیاد، مهاجرت و دیگر شاخص های منفی این دیار انجام نداده است!

ناگفته پیداست که همه پدیده های منفی برشمرده، محصول «فقر»ی است که می تواند برای تکمیل زنجیره خود، استانی با پیشینه تمدنی و الهام بخش در منطقه را تا معرفی جمعیتی با نماد «خانه به دوش» و «خشن»، تنزل بخشد!

توزیع عادلانه ثروت و منابع کشور که از تکالیف دولتهاست، امروز فارغ از وعده های سفر استانی مطالبه جدی مردم استان از شخص رئیس جمهور و کابینه اوست؛ امری که به هیچ عنوان ارتباطی به دشمن و تحریم و از این دست بهانه جویی ها وفرافکنی ها نداشته و ندارد.

ثبت سالانه صادرات 2 میلیون جوجه یک روزه، تنها آمار افتخارآمیز استان اردبیل است؛ به گواه مستندات اتاق بازرگانی، سهم استان از صادرات غیرنفتی بر پایه محصولات پتروشیمی هم صفر است؛ پس چگونه می شود انتظار داشت که منطقه ای با قابلیت نسبی توریسم، کشاورزی، معادن و تزانزیت و در عین حال فقدان حداقل زیرساخت های لازم، در مهاجرت به پایتخت و حاشیه کلانشهرها مدال آور و صاحب نام نباشد؟

تغییر چندباره در انجام سفر استانی آقای روحانی به اردبیل آن هم در فاصله زمانی افزون بر 6 ماه نه تنها متعارف نیست بلکه این گمانه را تقویت می کند که گویی دولت در وعده های خود به مردم استان که قابل قیاس با پروژه های حتی یک شهرستان از استانهای برخوردار هم نیست،به زعم خود دست و دل بازی کرده و تازه تغییر و تعویق زمان سفر را تنها نسخه گریز از آن می شناسد!

علی اکبر روح نواز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار