عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بخش صنعت توان مقابله با تحریم دشمن را دارد گفت: صنایع ما به ویژه صنعت نفت راهبرد مقاومت در برابر دسیسه‌های دشمن را بیشتر و تقویت می‌کند.
کد خبر: ۷۸۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 05 October 2019

سعید جلیلی پنجشنبه در بازدید از شهرک های صنعتی منطقه آزاد اروند و پالایشگاه آبادان اظهار داشت: در سال تولید ملی راهکاری در دست تهیه است تا ۱۷ مشکل عمده شرکت های تولیدی برطرف شود. 

وی  با اشاره به مقایسه پالایشگاه آرامکو عربستان و آبادان گفت: بازسازی دوباره پالایشگاه آبادان بعد از جنگ افتخار بزرگی بود و با وجود اینکه خارجی ها مدعی بودند این پالایشگاه می بایست دوباره از اول ساخته شود اما بازسازی آن همه محاسبات آنها را به هم ریخت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر این اتفاق را با پالایشگاه آرامکو عربستان مقایسه کنیم، اقتدار یمن باعث شده پالایشگاه عربستان از اول ساخته شود.

جلیلی با بیان اینکه قدرتی که در کشور وجود دارد نتیجه محاصره است تصریح کرد: اینکه می گوییم تنگه هرمز را می بندیم به لحاظ اقتصادی است  و این یعنی علاوه بر اینکه نفت نفروشیم نفت کشورهای همسایه ها را هم پالایش کنیم.

بررسی موانع تولید و بازاریابی کالاهای ایرانی مهمترین هدف سفر سعید جلیلی به منطقه آزاد اروند عنوان شد.  

جلیلی در بازدید از شرکت جی ال ایکس تولید کننده تلفن همراه در شهرک صنعتی خرمشهر مشکلات این شرکت را از نزدیک بررسی کرد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. 

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت است که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار