رئیس سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به سیستم کنترل در حوزه چاپ و نشر و صدور مجوز چاپ برای ۱۵۰ میلیون قرآن گفت:‌ در حال حاضر در سطح کشور ۷۰۰ ناشر قرآنی فعالیت دارند.
کد خبر: ۷۸۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 04 October 2019

به گزارش تابناک اردبیل، مهدی قره‌شیخلو در محفل انس با قرآن در روستای اندبیل خلخال اظهار داشت:‌ از آغاز فعالیت دارالقرآن کریم در سطح کشور 36 سال می‌گذرد که در این مدت 40 دوره قرآنی در کشور برگزار شده و 15 میلیون نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

وی از فعال بودن 10 هزار تشکل قرآنی از موسسات و خانه‌های قرآنی تحت نظارت این سازمان خبر داد و گفت:‌ از 13 سال پیش که آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن برگزار می‌شود 70 هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند که بیش از 81 درصد از شرکت‌کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم از وجود گنجینه بی‌نظیری از قرآن‌هایی ویرایش و چاپ‌شده 34 سال اخیر در دارالقرآن کشور خبر داد و افزود: از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های دارالقرآن نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم، ساماندهی تشکل‌های مردمی و انجام آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان است.

قره‌شیخلو با اشاره به سیستم کنترل در حوزه چاپ و نشر و صدور مجوز چاپ برای 150 میلیون قرآن بیان کرد:‌ در حال حاضر در سطح کشور 700 ناشر قرآنی فعالیت دارند.

وی برگزاری محافل، برگزاری آزمون‌های عمومی، جشنواره‌های مختلف قرآنی و اعزام کاروان‌های قرآنی به استان‌ها را از جمله برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: باید در راستای گام دوم انقلاب حرکت قرآنی جدی‌تر آغاز شود چرا که پایه و اساس انقلاب اسلامی قرآن بوده و باید تلاش کنیم تا با مبنا قرار دادن آن در تمامی امور زمینه برای تعالی کشور را فراهم آوریم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار