استاندار فارس از افتتاح پروژه‌های استان به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: از این میزان بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد تومان مربوط به صنایعی همچون آلومینیوم جنوب ، اتان بنزین، کربنات سدیم ، سیمان و کاغذسازی است.
کد خبر: ۷۸۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳ 03 October 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:عنایت‌الله رحیمی امشب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان اظهار داشت: با مصوبه جدید هیئت دولت شهرستان‌های استان فارس افزایش یافته و امروز این استان با 36 شهرستان در شمار رتبه‌های نخست تقسیمات کشوری است.

وی با بیان اینکه استان فارس رتبه دوم تولید محصولات کشاورزی را در کشور دارد، گفت: در حال حاضر اقدامات موثری از جمله توسعه آبیاری‌های نوین، ترویج کشت‌های کم آب بر و کاهش کاشت محصولات پر آب‌بر در دستور کار است.

استاندار فارس همچنین به توانمندی‌های این استان در حوزه معادن اشاره کرد و افزود: فارس رتبه برتر تولید خاک نسوز کشور و سنگ‌های تزیینی را دارد همچنین در حوزه منابع نفت و گاز این استان از ظرفیت زیادی برخوردار است.

رحیمی با بیان اینکه در داشتن برنامه‌های عملیاتی و اجرایی سبب تحقق اقتصاد مقاومتی در استان می‌شود، بیان کرد: تاکنون تلاش شده با توجه به اسناد بالادستی و طرح آمایش سرزمین، برنامه‌های پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی، برنامه‌های سنواتی و بودجه سالانه را تدوین کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه فعالیت مدیران در دستگاه‌های اجرایی ارزیابی می‌شود، عنوان کرد: این ارزیابی بر اساس یک برنامه‌ریزی در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام می‌شود.

استاندار فارس از افتتاح پروژه‌های استان به ارزش 30 هزار میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: از این میزان بالغ بر 24 هزار میلیارد تومان مربوط به صنایعی همچون آلومینیوم جنوب ، اتان بنزین، کربنات سدیم ، سیمان و کاغذسازی است.

رحیمی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان جنگل‌ها و مراتع برای حفظ منابع طبیعی استان گفت: براساس این تفاهم‌نامه 67 میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری در نظر گرفته شده است همچنین سدهای نرگسی، هایقر و کوار از پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند و پس از تکمیل به بهره‌برداری می‌رسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار