جمعی از کشاورزان شهرستان اصفهان روز چهارشنبه با حضور در مقابل نیروگاه برق اصفهان(اسلام اباد)، آزادسازی و تخلیه حریم زاینده‌رود از سوی این شرکت و سازمان‌های مربوط را خواستار شدند.
کد خبر: ۷۸۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 02 October 2019

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان علت حضور امروز کشاورزان در مقابل نیروگاه غرب اصفهان را بی‌توجهی این شرکت و برخی دستگاه‌های دیگر به دستور قضایی که در سال ۹۶ برای آزادسازی حریم زاینده رود صادر شده بود ذکر کرد.

اسفندیار امینی اظهارداشت: در جلسه ای که حدود یک ماه پیش پس از اعتراض کشاورزان نسبت به این موضوع در استان برگزار شد دستگاه‌های امنیتی و اجرایی متعهد شدند که هرچه سریعتر نسبت به آزاد سازی و تخلیه حریم زاینده رود از ساخت و سازها اقدام کنند.

این فعال صنف کشاورزان اصفهان ادامه داد: برغم آنکه هیچ اقدامی تاکنون در رابطه با آزادسازی حریم زاینده رود انجام نشده کشاورزان مشاهده کردند که نیروگاه نسبت به تصرف مادی "شایج" برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب اقدام و چاه های زیرزمینی این منطقه را تخریب کرده است.

وی تصریح کرد: کشاورزان اصفهان به علت اینکه در سال گذشته نتوانستند حقابه ای دریافت کنند بسیار مستاصل شده و امروز جمع شده اند تا مانع از تصرف و تخریب حریم زاینده رود شوند.

امینی با اشاره به اینکه شایعاتی مبنی بر شروع طرح بن - بروجن در بین کشاورزان منتشر شد، گفت: اکنون تعدادی از کشاورزان برای بررسی موضوع به آن منطقه رفته و در صورت درستی موضوع، اعتراض خواهند کرد که مسوولان باید از اکنون با جلوگیری از اجرای این طرح و پیامدهای آن وارد عمل شوند.

دبیر اجرایی نطام صنفی کشاورزی اصفهان به شرکت آب منطقه ای اصفهان توصیه کرد که به هیچ وجه برای تصرف حریم زاینده رود به هیچ دستگاه و شرکتی مجوز ندهد و مسوولان امنیتی و اجرایی استان هرچه سریعتر نسبت به آزادسازی حریم این رودخانه اقدام کنند.

نیروگاه اصفهان واقع در غرب این کلانشهر در حاشیه زاینده رود و دامنه تپه های محله قائمیه قرار گرفته است، این نیروگاه در جنوب غربی شهر اصفهان و در فاصله ۲ کیلومتری بزرگراه ذوب آهن، به وسعت تقریبی۷۴ هکتار واقع شده است. درحال حاضر نیروگاه اصفهان با پنج واحد بخاری به قدرت اسمی ۸۳۵ مگاوات شامل دو واحد ۳۷.۵ ، یک واحد ۱۲۰ و دو واحد ۳۲۰ مگاواتی به شبکه سراسری برق کشور متصل است.

کشاورزان و باغداران شرق و غرب استان اصفهان به دلیل جریان دوره ای زاینده رود و خشکی های متوالی این رودخانه و توقف نسبی کشاورزی در چند سال اخیر و امسال در چند نوبت با اجتماع در نقاط مختلف استان، رسیدگی به وضعیت حقابه از زاینده رود و حل مشکلات معیشتی خود را خواستار شدند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار