نشست پیش‌بینی پنج ساله بهره‌دهی چاه‌های نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، با حضور مدیرعامل، مدیران و روسای ستادی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 02 October 2019

احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز ملی ایمنی، شرایط تولید را در نیمه نخست سال جاری مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد: خوشبختانه برآیند تولید نفت حاصل از پروژه‌های ترمیمی، تعمیری و توسعه‌ای چاه ها در نیمه نخست امسال، نشان می‌دهد، موانع تولید به هیچ وجه نتوانسته‌اند ما را از دستیابی به اهدافمان باز دارند.

وی با تاکید بر رعایت مقررات و دستورالعمل‌های ایمنی، گفت: لازم است که فرهنگ HSE در سراسر سازمان نهادینه شود تا ضمن صیانت از سرمایه‌های انسانی، تولید در شرایط ایمن و بهینه تداوم یابد.

محمدی، نتیجه طرح ۲۸ مخزن در حوزه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون را بسیار سازنده ارزیابی کرد و گفت: با اجرای چهار بسته قراردادی مربوط به مخازن این شرکت، ۲۹ حلقه چاه توسعه‌ای و ۲ حلقه چاه تزریق پساب حفاری، ۱۹ حلقه چاه تعمیری و ۱۷ پروژه تاسیساتی اجرا خواهند شد که ۱۱.۸ هزار بشکه در روز افزایش تولید را به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین بر لزوم ساماندهی نیروی انسانی تاکید کرد و یادآور شد: نیروی انسانی باید ساماندهی و به صورت مناسب در واحدهای عملیاتی توزیع شود، چراکه واحدهای عملیاتی، مهمترین بخش سازمان و خط مقدم صنعت نفت در بخش تولید است.

حمید کاویان مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های کارکنان این شرکت، اظهار کرد: موفق شدیم تولید را در نیمه نخست سال جاری به میزان ۱۰۵.۹ درصد محقق کرده و به برآیند 5+ در بخش عملیات ترمیمی، تعمیری و توسعه‌ای چاه‌ها دست یابیم.

وی افزود: استفاده از دستگاه‌های MOS و MOT موجبات استحصال ۱۰۳ هزار بشکه نفت خام را فراهم آورد که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷، حدود ۱۶.۵ درصد افزایش داشته است و در راستای حفظ محیط زیست، ۹۸ درصد پساب‌های نمکزدایی را به چاه‌های دفعی تزریق کردیم.

کاویان با اشاره به اینکه در شش ماهه آغازین سال جاری حدود ۱۴ کیلومتر از خطوط لوله اصلی و کمکی ایمن سازی شده است، بیان کرد: با ضخامت سنجی 58 هزار و 807 موضع از خطوط لوله و تاسیسات فرایندی، ۱۵۶ درصد افزایش را نسبت به شش ماهه نخست سال ۹۷ محقق کرده و سطح ارزیابی شده نیز ۱۱۰ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در پایان یادآور شد: از مهمترین پروژه‌هایی که در نیمه نخست سال ۹۸ به انجام رسیده می‌توان به طراحی، شبیه سازی و انجام اصلاحیه انتقال ۱۲ هزار بشکه نفت ترش مجتمع صنعتی شماره ۵ مارون به مجتمع شماره ۳ مارون با هدف جلوگیری از گازسوزی و انجام ۷۲ مورد اصلاحیه خطوط لوله علاوه بر تعمیرات اساسی ماشین آلات دوار اشاره کرد.

در ادامه این نشست، به بررسی شرایط مخازن و پروژه‌های مرتبط با تولید و پیش بینی بهره‌دهی چاه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون پرداخته شد و مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن قدردانی از کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون به خاطر دستاوردهای مطلوب در حوزه تولید و استحصال نفت و ارائه منسجم و مدون گزارش پیش بینی جلسه، بر افزایش خدمات به مجاوران تأسیسات در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، رعایت حداکثری ایمنی و استانداردهای زیست محیطی، ارتقاء سطح حفاظت از تاسیسات، پایش خطوط انتقال نفت و گاز، آموزش جدی‌تر منابع انسانی در حوزه‌های ایمنی و عملیات، رسیدگی به وضعیت نیروهای غیررسمی سازمان و بهبودبخشی شرایط معیشت آنان، بهینه سازی مصرف در همه حوزه‌ها، توجه ویژه به جمع آوری گازهای همراه و طرح 28 مخزن و همچنین پیگیری مجدانه تعمیرات اساسی ماشین آلات فرایندی تأکید کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار