رییس فدراسیون عنوان کرد:
رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: یکی از مشکلات ورزش زورخانه‌ای خوزستان، بحث تجهیزاتی است که مدیرکل ورزش و جوانان استان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشت و اعتباری در نظر گرفت تا تمام زورخانه‌های استان خوزستان به امکانات ورزشی استاندارد مجهز شوند.
کد خبر: ۷۸۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ 01 October 2019

مجتبی جوهری در مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خوزستان اظهارکرد: این ورزش، یک ورزش فرهنگی است و تنها ورزشی است که در دسترس تمام خانواده‌ها است و مهم این است که ورزش زورخانه‌ای را به عنوان یک فرهنگ ایرانی اصیل بپذیریم.

وی ادامه داد: در دانشگاه استادی را می‌شناسم که بیش از 30 سال تدریس کرده است ولی ورزش زورخانه‌ای را به خوبی نمی‌شناسد اما تمام ورزش‌های نوین دنیا را مطالعه کرده و کتاب نوشته است و این درد بزرگی است. آیا به نظر شما ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی می‌تواند حضور فعالی در افتتاحیه‌های رویدادهای جهانی داشته باشد؟ واقعا زیبایی که این ورزش دارد، هیچ ورزشی ندارد.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: خوشبختانه هر کاری که در سطح کشور انجام می‌شود، استان‌های ما دخیل هستند و تصمیمات ما با مشارکت 31 استان گرفته می‌شود. وقتی هم تصمیمی گرفتیم، هر استانی که کوتاهی کند با آن تعارف نخواهیم داشت.

وی خطاب به طیبی، رییس جدید هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خوزستان، عنوان کرد: قطعا سه ماه دیگر عملکرد شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر در این راه کم بیاورید، حتما با حضور همین اعضا مجددا تشکیل جلسه خواهیم داد. امیدوارم روز به روز شاهد موفقیت این رشته در کشور باشیم.

جوهری با بیان این‌که اگر خوزستان آمادگی میزبانی از مسابقات یکی از رده‌های سنی را داشت، این مهم به این استان سپرده خواهد شد، گفت: این کار انجام می شود تا ان‌شاءالله خوزستان نیز در میزبانی‌های ما مشارکت داشته باشد.

وی درباره وضعیت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در خوزستان، گفت: فدراسیون برنامه‌هایی در سطح کشور دارد و استان خوزستان نیز یکی از استان‌های فعال ما بوده است. در حوزه زیرساختی اقداماتی انجام شده است، البته متاسفانه تعداد قابل توجهی از شهرستان‌های خوزستان فاقد زورخانه هستند و این نکته مثبتی نیست و باید در این زمینه اقداماتی انجام داد. به نظرم با همت بزرگان شهرستان‌ها و مسوولان ورزشی می‌توان از فضاهای مختلف از جمله حسینیه‌ها و فضاهای ورزشی عمومی در این زمینه استفاده کرد، زیرا این ورزش یک ورزش آیینی، مذهبی و ملی محسوب می‌شود و یقینا حضور جوانان در این فضاها و ذکر ائمه (ع) باعث می‌شود که حسینه‌ها و مساجد ما نیز پُر شوند و خلاء زیرساختی ما نیز رفع شود.

وی ادامه داد: خدا را شکر خوزستان در راستای سیاست‌های فدراسیون تلاش داشته است. نکته‌ای که برای ما اهمیت دارد، بحث آموزش نیروهای جوان است که در سطح استان خوزستان این مهم به خوبی در حال انجام است. همچنین لازم است در زمینه حضور ورزشکاران در بانک اطلاعاتی، ساماندهی صورت بگیرد. راه‌اندازی شورای پیشکسوتان و شورای جوانان نیز از موارد انجام شده در خوزستان است.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: روز گذشته نیز جلسه‌ای با استاندار خوزستان داشتیم و با توجه به این‌که زورخانه‌ای در اهواز در شان مردم و این رشته وجود ندارد، آقای شریعتی با اختصاص شش میلیارد تومان و یک مکان بسیار مناسب در بافت جمعیتی مرکز استان خوزستان، موافقت کرد و به زودی مراحل اداری طی و مراسم کلنگ‌زنی توسط خود استاندار انجام می‌شود. این خبر خوبی برای جامعه ورزش زورخانه‌ای خوزستان است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ورزش زورخانه‌ای استان، بحث تجهیزاتی است که مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشت و اعتباری در نظر گرفت و تمام زورخانه‌های استان خوزستان به امکانات ورزشی استاندارد مجهز می‌شوند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مجتبی جوهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار