مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تاکید کرد:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به برگزاری بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در خوزستان، گفت: با برگزاری چنین رویدادهایی در تلاش هستیم تا ظرفیت‌های استان را در حوزه ادبیات بومی تقویت کنیم.
کد خبر: ۷۸۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ 01 October 2019

وحید کیانی در مراسم افتتاحیه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان که امروز، 9 مهرماه در اهواز برگزار شد، ضمن گرامی داشت 10 مهرماه روز همبستگی با کودکان فلسطینی، اظهار کرد: وقتی از فرهنگ حرف می‌زنیم، از گستره و بستر بسیار وسیعی صحبت می‌کنیم که دارای شمول فراوانی ازجمله توجه به مبانی هویتی و تاریخی مردمان و سرزمینی است که در آن زندگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: قصه و قصه‌گویی که با آغاز خلقت آدمی شکل گرفته است، یکی از این مبناهای مشترک میان جوامع و قومیت‌ها است که در این جشنواره به دنبال آن هستیم.

کیانی بیان کرد: امیدواریم استان خوزستان باوجود اقوام مختلف و ظرفیت‌های خوبی که در حوزه ادبیات بومی در اختیار دارد، بتواند این ظرفیت‌ها را بیش از پیش فعال کند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز با برگزاری چنین رویدادهایی در تلاش است تا ظرفیت‌های استان را در حوزه ادبیات بومی تقویت کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ابزار امیدواری کرد؛ دامنه این برنامه‌ها به شهرستان‌ها، روستاها و همچنین مناطق عشایری استان نیز کشیده شود و بتوانیم چنین رویدادهایی را در گستره‌ای وسیع‌تر از گستره کنونی برگزار کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار