معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت‌ کشور گفت: دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حل مشکل فاضلاب اهواز به هر طریق ممکن و با سرعت زیاد از محل اعتبار ویژه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۸۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ 01 October 2019

بابک دین پرست شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی بررسی مشکلات آب و فاضلاب اهواز در استانداری خوزستان بیان کرد: در هیچ شهری این توجیه را از زبان مسئولان نشنیدم که برای جاری نشدن فاضلاب در خیابان، آن را در رودخانه بریزند اما این اتفاق در اهواز رخ می دهد.

وی افزود: وزیر کشور دستور رسیدگی به مشکلات مهم و حل نشده استان ها را صادر کرده تا برای پیشبرد آنها تعیین تکلیف شود، یکی از این موضوع ها که تبدیل به یک معضل شده مساله فاضلاب اهواز است.

دین پرست گفت: مسئولان این حوزه یا باید با ارائه راهکار و برنامه قطعی فکری به حال مشکل فاضلاب این شهر کنند و یا آنکه از طریق وزارت کشور پیگیری می کنیم، چنین مسائلی نباید سبب تشویش اذهان عمومی شود.

وی خاطر نشان کرد: وجود معضل ۲۰ ساله در فاضلاب اهواز کفایت می کند و باید از طریق قدرت و مدیریتی بالاتر از استان آن را حل کرد، البته استاندار خوزستان در این خصوص تلاش  بسیاری داشته است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: برخی مسئولان استان خوزستان دلیل بروز مشکل فاضلاب در اهواز را استفاده از شبکه های بتنی و فرسودگی آن عنوان می کنند، چرا باید ۹۰۰ کیلومتر از طول شبکه فاضلاب اهواز با گذشت ۳۰ سال دچار فرسودگی و ریزش شود، اگر دلیل وضعیت فعلی فاضلاب اهواز این امر است که باید پیمانکار و مسئولان وقت به مراجع قضایی معرفی شوند.

دین پرست ادامه داد: ۱۶ مردادماه امسال نامه ای مبنی بر وجود مشکل در فاضلاب اهواز به رهبری تقدیم شد و ایشان باوجود تمام دغدغه ها و مسئولیت ها، در تاریخ ۲۲ مرداد در فرمانی خطاب به رییس جمهور بر لزوم حل مشکل فاضلاب اهواز تاکید کردند و ریاست جمهور نیز دستور لازم را به رییس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری با اشراف به کارهای صورت گرفته و پروژه های آغاز شده چنین دستوری را صادر کرده اند به همین دلیل دستور رهبری ناظر به آینده است، باید از این دستور ویژه رهبری کمال استفاده را برد.

دین پرست گفت: یکی  دیگر از موضوع های نگران کننده وضعیت بهداشت عمومی به دلیل پس زدگی های فاضلاب در سطح شهر اهواز است که باید به آن توجه داشت.

سرازیر شدن فاضلاب به کارون قابل توجیه نیست

دین پرست در بخشی دیگر بیان کرد: سرازیر شدن فاضلاب از ۲۷ نقطه به رودخانه کارون در مقطع اهواز به هر عنوان قابل قبول نیست، رودخانه کارون هویت شهر اهواز و حتی کشور است.

وی با اشاره به لزوم اجرایی شدن طرح ساماندهی رودخانه کارون گفت: تمام دستگاه های متولی از جمله شرکت آب و فاضلاب، سازمان آب و برق، محیط زیست و اداره کل گردشگری باید فکری به حال رودخانه کارون کنند.

دین پرست خاطر نشان کرد: شهر اهواز به دلیل وجود رودخانه کارون می تواند به یک شهر با جاذبه گردشگری بالا تبدیل شود اما شرایط فعلی کارون و بروز جزیره های متعدد در آن سبب بی رمق شدن این رودخانه شده است.

بازدید از پروژه متروی اهواز، طرح های آب و فاضلاب، حضور در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با موضوع بررسی مسائل و مشکلات تولید گروه ملی صنعتی فولاد، نشست تخصصی آب و فاضلاب و نشست تخصصی مترو از برنامه های سفر معاون وزیر کشور به خوزستان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار