استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی استان در برقراری نظم و امنیت، بر استفاده از ظرفیت جامعه خیران و جلب مشارکت عمومی در حوزه امنیت تأکید کرد.
کد خبر: ۷۸۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ 01 October 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد استانی مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی، اظهار داشت: آذربایجان شرقی به‌رغم موقعیت ویژه سیاسی و جغرافیایی، یکی از استان‌های پاک و امن کشور است و پشت پرده این امنیت و آرامش، زحمات و تلاش‌های نیروهای نظامی و انتظامی است.

وی افزود: ماموران تلاشگر نیروی انتظامی با جان و دل وارد معرکه شده و خطر را به جان خریده‌اند و همه مردم باید قدردان تلاش‌های این عزیزان باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر جلب مشارکت مردم در حوزه تأمین نظم و امنیت عمومی، گفت: خوشبختانه ساختار این کار فراهم شده و همه باید کمک کنیم تا عموم مردم بویژه جامعه خیران نسبت به مشارکت در تأمین امنیت احساس مسئولیت کنند.

وی با اشاره به سابقه درخشان تبریز در امور خیرخواهانه، گفت: در سال‌های اخیر شاهد پررنگ‌تر شدن این امور بوده‌ایم که در سایه آن تبریز به شهری بدون گدا و عاری از معتاد متجاهر تبدیل شده است.

پورمحمدی با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر خیران مدرسه‌ساز و بیمارستان‌ساز در استان، گفت: اهمیت حوزه امنیت و ضرورت مشارکت در این حوزه نیز باید برای خیران تبیین شود و قطعا خیران ما نیز از مشارکت در این حوزه دریغ نمی‌کنند.

وی بر همراهی ائمه جمعه، شوراهای اسلامی، هیأت‌های مذهبی و سایر گروه‌های مرجع در این زمینه تأکید کرد و گفت: شناسایی خیران علاقه‌مند، نیازسنجی حوزه امنیت و اولویت‌بندی نیازها مهم‌ترین کارهایی است که باید در این حوزه انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: موفقیت نیروی انتظامی در تأمین نظم و امنیت، نیازمند امکانات و تجهیزات مناسب است و امیدوارم با همراهی و مشارکت خیران بتوانیم بخشی از نیازهای نیروی انتظامی استان را تأمین کنیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: دستورالعمل مشارکت مردم در تأمین نظم و امنیت عمومی کمک بزرگی به تحقق اهداف و ماموریت‌های نیروی انتظامی است.

سردار حسین عبدی افزود: با توجه به محدودیت منابع در حوزه عمومی، این دستورالعمل با تأکید رهبر معظم انقلاب خطاب به وزیر کشور تهیه شده و در شورای امنیت کشور به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت منابع ناجا در آذربایجان شرقی، اجرای طرح مکنا (مدیریت کیفیت ناجا) را با کندی مواجه کرده است که امیدواریم با مشارکت خیران شاهد ادامه اجرای این طرح باشیم.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در تشریح دستورالعمل مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی، گفت: این دستورالعمل بعد از تأکید رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان ناجا، توسط وزارت کشور تهیه و در سال 95 در شورای امنیت کشور تصویب شد.

جهانگیر اسکندرزاده مهم‌ترین هدف این دستورالعمل را بهره‌گیری از کمک و ظرفیت مردمی در توسعه و ارتقای نظم و امنیت عمومی عنوان کرد و گفت: در این دستورالعمل مشارکت‌های مادی شامل توسعه فضاهای انتظامی و تجهیزات عمومی و تأمین هزینه‌های خدماتی و امنیتی و مشارکت‌های معنوی شامل مشارکت اطلاعاتی، حمایتی، نظارتی و انتظامی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زمان‌بندی اجرا، الزامات اجرایی و مراحل اجرایی از دیگر مفاد این دستورالعمل است، افزود: این دستورالعمل می‌تواند پشتوانه قانونی برای هدفمندکردن مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیران به حوزه امنیت باشد.

در این جلسه که جمعی از مدیران نیروی انتظامی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی، صاحبان صنایع و خیران استان نیز حضور داشتند، از دو نفر از خیران حوزه امنیت تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :