تفاهم نامه همکاری‌های مشترک علمی و فناوری بین پارک علم و فناوری البرز و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کشور مستقر در استان البرز در محل پارک علم و فناوری البرز به امضا رسید.
کد خبر: ۷۸۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 30 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ به منظور توسعه زمینه‌های همکاری مشترک علمی، پژوهشی، فناوری و همچنین استفاده بهینه از توانمندی و ظرفیت‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان در تجاری سازی و همچنین توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی در حوزه‌های فنی و مهندسی، این تفاهم نامه فی مابین موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و پارک علم و فناوری البرز با حضور عطاءاله ربانی رئیس پارک علم و فناوری و دکتر فریبرز عباسی رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی روز در محل پارک علم و فناوری البرز منعقد گردید.

ربانی رئیس پارک علم و فناوری استان البرز در حاشیه امضاء این تفاهم نامه با تاکید بر اهمیت بخش کشاورزی و توسعه دانش، فناوری و تجاری سازی در اقتصادی شدن بخش کشاورزی به عنوان یک مقوله مهم اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با ورود به این عرصه و نشان دادن توانمندی‌های خود گام‌های موثری در راستای تحقق این اهداف و رفع مشکلات استان و کشور بردارند.

وی گفت:  یکی از سیاست‌های پارک، ورود شرکت‌های بخش فناور برای اجرای پروژه‌های بین رشته ای کشاورزی است که در این راستا با کمک معاونت علمی وفناوری و  سایر دستگاه‌های مرتبط  و بخش خصوصی اقداماتی صورت گرفته و مرکزی برای فعالیت مشترک شرکت های همسو ایجاد گردیده است. 

در ادامه دکترفریبرز عباسی رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، ضمن تمجید از دستاوردهای پارک علم و فناوری البرز، به معرفی امکانات و تجهیزات فنی و مهندسی و پتانسیل و توانمندی‌های بالای این موسسه در زمینه های مختلف کشاورزی پرداخت. 

وی با تاکید بر اینکه ایده‌ها، دانش و فناوری‌های خوبی در حوزه‌های مختلف مکانیزاسیون و تولید ماشین‌ها و صنایع غذایی و ظرفیت‌های بین رشته ای در موسسه وجود دارد افزود: ما می‌توانیم با حمایت پارک علم و فناوری استان و باحضور شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی  بیش از گذشته این دستاوردها را تجاری و به محصول قابل استفاده دربازار تبدیل کنیم .

از مفاد این تفاهم نامه می‌توان به  فراهم کردن امکان استفاده از امکانات و توانمندی‌های پژوهشی،  آزمایشگاهی وکارگاهی و نیروی انسانی متخصص دو مجموعه و همچنین ایجاد زمینه استفاده از ظرفیت‌های فیزیکی و همکاری در راه اندازی ساختارهای فناوری مشترک از جمله مرکز رشد،  مرکز نوآوری و.... اشاره نمود.  مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضاء به مدت دو سال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار