مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان جزئیات استقرار مواکب زنان در مسیر سفر اربعین را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۸۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 30 September 2019

سیده فرانک موسوی با اشاره به برپایی مواکب توسط بانوان جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین اظهار کرد: مواکب زنان در مسیر سفر اربعین در خوزستان راه‌اندازی خواهند شد اما هنوز تعداد این مواکب مشخص نیست. در حال حاضر تنها 25 موکب در مرز شلمچه و 18 موکب در مرز چذابه برپا شده‌اند که البته تعدادی از این موکب‌ها به صورت مشارکتی توسط زنان و مردان فعالیت می‌کنند. همچنین علاوه بر برپایی مواکب توسط بانوان خوزستانی، مواکبی توسط زنان استان‌های دیگر در این مسیرها برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشکلات بانوان موکب‌دار بررسی و مقرر شده که برای هر زن موکب‌دار یک تیم مدیریتی با شرح وظایف از جمله مسائل مربوط به امنیت مواکب و توزیع غذا تعریف و مشخص شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: با توجه به اینکه بخشی از موکب‌های بانوان بین‌راهی هستند، عمده مشکلات بانوان موکب‌دار، نحوه پشتیبانی از بانوان است. همچنین بانوان موکب‌دار با مشکل ایاب و ذهاب و کارت تردد مواجه هستند زیرا برای هر موکب یک خودرو و دو کارت تردد اختصاص می‌یابد اما به دلیل اینکه برخی زنان بعضا نمی‌توانند به صورت شبانه‌روزی در موکب مستقر باشند، تردد زنان با این دو کارت دچار مشکل می‌شد که مقرر شد مشکلات زنان رفع و ایاب و ذهاب آنان توسط سرویس‌های فرمانداری‌ها انجام شود.

موسوی بیان کرد: همچنین در صورت اعزام مبلغین زن به مواکب، از طریق سرویس‌هایی که از سوی فرمانداری‌ها به زنان موکب‌دار اختصاص می‌یابد، این مبلغین نیز تردد خواهند کرد.

وی عنوان کرد: در مرز شلمچه هنوز مکان برخی موکب‌های بانوان مشخص نشده که مقرر شده است این مشکل تا فردا رفع شود. همچنین هماهنگی برای تامین کانکس‌های ویژه‌ای برای بانوانی که قرار است شب در مرزها اسکان یابند، در حال انجام است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: یکی دیگر از مطالبات زنان، استقرار سرویس بهداشتی و حمام سیار در نزدیکی مواکب است که امیدواریم سرویس بهداشتی‌ها و حمام‌هایی که در ایام سیل در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت، در مرزها استقرار یابند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار