نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری روز گذشته با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیران و روسای ستادی، سرپرستان و کارشناسان مرتبط، در محل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 01 October 2019

در این نشست احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امیدوارم نسل امروز و آینده از دستاوردهای دفاع مقدس و درس آموخته‌های آن دوران که حاصل مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان بود، در همه حال بهره کافی را ببرند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی، افزود: این مناسبت تنها برای کارکنان HSE نیست بلکه مختص همه کارکنان است چون رعایت مقررات ایمنی باید در ذهن و باور تمامی همکاران نهادینه شود.

محمدی با بیان اهداف تشکیل نشست‌های شش ماهه بهره‌دهی چاه‌ها در محل شرکت‌های تابعه گفت: هدف از برگزاری این نشست‌ها در محل شرکت‌های تابعه، ارج نهادن به زحمات نیروهای عملیاتی است که شبانه‌روز در صف نخست عملیات تولید تلاش می‌کنند. علاوه بر آن با حضور در این شرکت‌ها و مناطق عملیاتی از نزدیک ارزیابی بهتری از مشکلات احتمالی و تنگناهای واحدهای عملیاتی صورت می‌گیرد.

وی، تسریع در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها، پایش مستمر خطوط لوله و تاسیسات، بروزرسانی نقشه خطوط لوله و تاسیسات و تکریم و آموزش نیروی انسانی اعم از نیروهای رسمی، قراردادی و ارکان ثالث را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این نشست ابراهیم پیرامون، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با ارائه گزارش عملکرد این شرکت در نیمه نخست سال جاری اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری همانند سال‌های قبل با حمایت‌های مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیران ستادی و تلاش همه کارکنان شرکت نفت و گاز آغاجاری توانستیم در اجرای تعهدات خود سربلند باشیم.

وی با بیان اینکه در این مدت برنامه تولید نفت خام این شرکت مصوب شرکت ملی نفت ایران به میزان 104.6 درصد محقق شد، افزود: برنامه مایعات گازی نیز در نیمه نخست سال جاری به میزان 105.3 درصد برنامه تکلیفی تحقق یافت.

پیرامون ادامه داد: در این مدت 44 عملیات مشبک‌کاری، لوله مغزی سیار، اسیدکاری و تعمیر بر روی چاه‌ها صورت گرفت که منجر به بهبود و نگهداشت تولید شد.

وی گفت: با استفاده از دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار نفت (MOS و MOT) در شش ماه نخست سال جاری از سوزاندن 81 هزار و 950 بشکه نفت خام جلوگیری شد.

پیرامون، انجام 564 مورد آزمایشات درون چاهی، انجام 48 اصلاحیه فرآیندی و تعمیرات اساسی تعدادی از تاسیسات را از دیگر فعالیت‌های این شرکت در راستای نگهداشت و افزایش تولید نفت در نیمه اول امسال عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در ادامه، راه‌اندازی چاه شماره 30 میدان آغاجاری و تولید از مخزن پابده این میدان، راه‌اندازی چاه شماره 140 رگ سفید با روش فرازآوری طبیعی و ایمن‌سازی چاه‌های 30 و 88 آغاجاری را از جمله مهمترین اقدامات مهندسی تولید برشمرد.

در این نشست در خصوص عملکرد شش ماه نخست و پیش بینی تولید شش ماه دوم سال جاری در 8 میدان آغاجاری، کرنج، پارسی، پازنان، رگ سفید، رامشیر، مارون 2 و پرنج بحث و بررسی شد. همچنین آخرین وضعیت طرح توسعه 28 مخزن و طرح‌های توسعه میدان محور مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار